نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: دانشگاه ها باید به دنبال تبدیل علم به ثروت باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در دیدار رییس و کارکنان دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل گفت: نه تنها انقلاب اسلامی یک پدیده بود بلکه ایستادگی ۳۸ساله مقابل دسیسه های دشمنان نیز پدیده است. 

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دشمن با بهانه های مختلف به دنبال ضربه زدن به ایران بوده و ایران را از هرطرف تحت فشار قرار دادند ولی خوشبختانه در روزگار سیاهی ها ایران تنها کشوری است که استقلال سیاسی خود را حفظ کرده است.

امام جمعه اردبیل گفت: باید آرمانی فکر کنیم تا بتوانیم اقتصاد ایران را خودکفا کنیم و زمانی در دنیا حرفی برای گفتن خواهیم داشت که به خودکفایی برسیم. 

آیت الله عاملی با اشاره به رسالت دانشگاه ها گفت: دانشگاه ها امروز باید به دنبال تبدیل علم به ثروت برآیند و نیازهای جامعه را مطالعه کنند و دانشگاه علمی کاربردی باید به نیازهای جامعه توجه داشته باشد و راهکارهای مناسب را ارائه و در راستای آماده سازی جوانان برای ایجاد اشتغال تلاش کنند .

وی به فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: باید دانشگاهیان آمار بگیرند و ببیند چنددرصد فارغ التحصیلان، آموزش در دانشگاه به دردشان خورده و بعد از اتمام تحصیلات در زمینه تحصیلی خود صاحب کار شدند.

 

انتهای پیام/ح

دانشگاه علمی کاربردی باید به نیازهای جامعه توجه داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.