برای نخستین همایش بین‌المللی «ادبیات، زبان همدلی» در شیراز برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ کاووس حسن‌لی دبیرعلمی نخستین همایش بین‌المللی"ادبیات،زبان همدلی" گفت: این همایش بین المللی برای نخستین بار، با همکاری انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی کشور و همراهی برخی نهادها و دانشگاه‌های فرهنگی از جمله دانشکده خبر شیراز ۱۴ و ۱۵ اسفند ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: شیوه‌های گسترش و ارتقاء جایگاه ادبیات به عنوان زبان همدلی، نقش ادبیات در ایجاد آشتی و همدلی در میان ملل جهان، نقش شاهکارهای ادبی در برقراری صلح و دوستی در میان ملل، بررسی چگونگی تاثیر ادبیات در گسترش صلح و انسان‌دوستی، بررسی مفاهیم آشتی جویانه در متون ادب فارسی از جمله محورهای این همایش است.

حسن لی ادامه داد: نقش زبان و ادب فارسی در وحدت ملی ایران، نقش ادب فارسی در گسترش فرهنگ والای انسان در جهان، شیوه‌های نوین برای معرفی مفاهیم همدلانه ادبیات، بررسی و معرفی آثار موفق و جریان‌ساز ادبی در پیوند با صلح و همدلی از دیگر محورهای همایش بین‌المللی"ادبیات،زبان همدلی" است.

وی اظهار کرد: علاقمندان برای ارسال مقاله به دبیرخانه همایش تا 16 آذر 96 فرصت دارند و برای اطلاع بیشتر از همایش بین‌المللی"ادبیات،زبان همدلی" نیز می‌توانند به آدرس اینترنتی shirazkhabarconf.ir مراجعه کنند.

رئیس انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی ایران نیز گفت: این انجمن یکی از قدیمی‌ترین انجمن‌های علمی کشور در حوزه ادبیات زبان فارسی است و حدود نیم قرن از تشکیل آن می‌گذرد.

علی اصغر میرباقری با بیان اینکه مهم‌ترین رسالت این انجمن در دوره جدید ترویج زبان و ادبیات فارسی است، ادامه داد: انجمن ترویج زبان و ادبیات فارسی تمام تلاش خود را برای ارائه ظرفیت‌های ادبیات فارسی در داخل و خارج به کار می‌گیرد که همایش شیراز نیز در این راستا برگزار می‌شود.

میرباقری تصریح کرد: وظیفه بزرگ ما علاوه بر انجام تحقیقات دانشگاهی،اعتلای فرهنگ ایران‌زمین است که همایش«ادبیات،زبان همدلی»نخستین گام در این زمینه است و امیدواریم رساله با قدرت بیشتری برگزار شود.

در همایش بین‌المللی"ادبیات،زبان همدلی" میهمانان خارجی از کشورهای ترکیه، هند، ژاپن و سایر کشورهای اروپایی و آسیایی حضور دارند.
انتهای پیام/ر

برگزاری همایش «ادبیات، زبان همدلی» در شیراز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار