نخستین «همایش بین المللی نقش عربی نویسان و عربی سرایان ایرانی در رشد و شکوفایی تمدن اسلامی» به میزبانی شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ موسی عربی دبیر اجرایی همایش گفت: همایش بین المللی نقش عربی نویسان و عربی سرایان ایرانی در رشد و شکوفایی تمدن اسلامی با هدف تبیین جایگاه فاخر ادیبان و مشاهیر فارسی زبان در ادبیات عرب، ۲۶ و ۲۷ مهرماه با حضور میهمانان داخلی و خارجی برگزار می‌شود.

وی افزود: همایش بین المللی نقش عربی نویسان و عربی سرایان ایرانی که پارسال به صورت ملی برگزار شد، پس از مشاهده استقبال و همچنین پتانسیل بالای این موضوع، امسال برای اولین بار به صورت بین المللی با حضور ۲۰ مهمان خارجی برگزار می شود.

این استاد دانشگاه شیراز با اشاره به اهمیت زبان عربی در دستیابی به تمدن اسلامی تصریح کرد: در این همایش سخنرانان داخلی و خارجی از جمله دکتر محمدعلی آذرشب از ایران، دکتر الجمنی از تونس و دکتر المعشمی از عمان حضور خواهند داشت.

عربی عنوان کرد: ۳۲۷ مقاله و چکیده به زبان فارسی و عربی به دبیرخانه همایش رسیده که از این تعداد ۱۳۶ مقاله و ۹۴ چکیده پذیرفته شده است.

دبیر اجرایی همایش «بین المللی نقش عربی نویسان و عربی سرایان ایرانی در رشد و شکوفایی تمدن اسلامی» مهمترین دستاورد برگزاری این همایش را بستر سازی برای معرفی چهره حقیقی ایران به جهان عرب عنوان کرد و گفت: مقالات همایش در سایت‌های معتبر منتشر خواهدشد.

انتهای پیام/ن

برگزاری همایش بین المللی نقش عربی نویسان و عربی سرایان ایرانی در فارس

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار