مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: تردد اتباع خارجی در ایام اربعین حسینی امسال از کل کشور از مرز شلمچه انجام می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛حمید سیلاوی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه تمامی امکانات برای تردد زائران اتباع خارجی در مراسم اربعین حسینی امسال از مرز شلمچه فراهم است افزود : اتباع خارجی مدت سه سال است که با زائران ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی شرکت می کنند که سال به سال به جمعیت آن ها افزوده می شود.

وی گفت: در سال 1393 تعداد اتباع خارجی که در این راهپیمایی بزرگ شرکت کردند بالغ بر 15 هزار نفر، در سال 1394 به 53 هزار نفر و در سال 1395 به بیش از 192 هزار نفر از 93 کشور جهان افزایش یافته است.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان افزود: پارسال 75 هزار نفر از اتباع خارجی مقیم ایران و بیش از 123 هزار نفر از اتباع خارجی 93 کشور در این مراسم شرکت کردند.

سیلاوی با بیان اینکه امسال 136 هزار نفر اتباع خارجی مقیم کشور برای شرکت در مراسم اربعین حسینی ثبت نام اولیه انجام داده اند گفت: در حال صدور گذرنامه و روادید برای این افراد هستیم.

وی افزود: پیش بینی می شود بیش از 200 هزار نفر از سایر کشورها در این مراسم شرکت کنند و در کل بیش از 300 هزار نفر از اتباع خارجی امسال در این مراسم شرکت کنند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خوزستان گفت: اتباع خارجی به دو صورت از مسیر شلمچه می توانند تردد داشته باشند، اتباع خارجی که به صورت ترانزیت به همراه وسایل نقلیه خود وارد شده اند از ابتدای جاده مخصوص منطقه آزاد اروند وارد و پس از حرکت به سمت یادمان شهدای شلمچه به سمت خروجی حرکت خواهند کرد و افرادی که به صورت انفرادی هستند از مسیر خرمشهر به شلمچه مانند اتباع ایرانی وارد مرز می شوند.

در اربعین پارسال حدود 430 هزار زائر از مرز چذابه و 650هزار زائر ایرانی و اتباع خارجی از طریق مرز شلمچه راهی کربلای معلی و نجف اشرف شدند.

انتهای پیام /د

مرز شلمچه تنها مرکز تردد اتباع خارجی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.