مدیرکل میراث فرهنگی کرمان گفت: اخیراً برخی افراد از طریق شبکه‌های مجازی، اقدام به راه‌اندازی تور به مقصد بیابان لوت می‌کنند که این اقدام با قوانین میراث فرهنگی مغایرت دارد.

تورهای مجازی به مقصد بیابان لوت مجاز نیستندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان محمود وفایی گفت:  شهداد در بحث گردشگری از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار و به‌عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری مطرح است از این جهت سامان دهی  ورود بی‌شمار گردشگران خارجی و داخلی به منطقه شهداد وکلوت ها ضروری است.

وی افزود:  با برنامه‌ریزی‌ها و پیگیری‌ها تاکنون با گروه‌های غیر مجاز که واردبیابان لوت و کلوت‌های شهداد شده و یا قصد سفر به این منطقه را داشته‌اند، برخورد شده است.

وفایی اظهار کرد: در این راستا جلساتی نیز از سوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان با مراجع قضائی، انتظامی و امنیتی در کرمان و شهداد پیرامون سامان بخشیدن به مسائل حوزه لوت و کلوت‌ها و جلوگیری از تورهای غیر مجاز برگزار و مقرر شده است با افرادی که فاقد کارت راهنمای تور هستند هم‌چنین گروه‌هایی که بدون هماهنگی و اخذ مجوزهای لازم، تورگردانی می‌کنند برابر قانون برخورد شود.

در چند هفته گذشته  از ورود ۱۰ تور اینترنتی و غیرمجاز که قصد ورود به منطقه شهداد و لوت را داشته‌اند با دستور مراجع قضائی جلوگیری و با آن‌ها برخورد قانونی شد.

انتهای پیام/ح

سامان دهی تورهای ورودی  بیابان لوت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار