دبیر ستاد اربعین گیلان از مردم نیکوکار و خیر گیلانی خواست با کمک های مالی خود در پذیرایی و اسکان زائران عتبات عالیات، با ستاد مردمی اربعین حسینی مشارکت کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ نادر عبدالله پور، دبیر ستاد اربعین حسینی گیلان در نشستی تخصصی با اعضای ستاد اربعین حسینی استان که روز گذشته در استانداری گیلان برگزار شد، گفت: اگرچه دستورالعمل و راهکارهای فراهم سازی چگونگی اعزام زائران یک دستور سازمانی و وزارتخانه ای است اما ستاد اربعین حسینی یک ستاد مردمی است و بدون استفاده از منابع دولتی و با کمک خیران از زائران حسینی پذیرایی خواهد شد.

وی افزود: خیران می توانند کمک های نقدی و غیرنقدی خود را با مراجعه به موکب ها و ستاد عتبات اهدا و یا کمک های مالی خود را به شماره حساب 3333500079 بانک ملت شعبه شهرداری واریز کنند.

همچنین در ادامه این نشست محمد احمدی پور، معاون سیاسی استاندار گیلان از آمادگی استان برای پذیرایی بیش از 18هزار نفر از زائران ایرانی و خارجی عتبات عالیات خبر داد و افزود: ستاد اربعین حسینی گیلان از ماه ها قبل با تشکیل کمیته های تخصصی فرهنگی، بهداشتی، امنیتی- انتظامی، حمل و نقل، کمیته رسانه و اطلاع رسانی زمینه ایجاد یک سفر معنوی همراه با امنیت را برای زائران اربعین حسینی فراهم کرده است.

وی افزود: خوشبختانه با تعامل و همکاری همه اعضای ستاد اربعین حسینی گیلان همه زیر ساخت های لازم سفر زائران عتبات عالیات در گیلان فراهم شده است.

همچنین در این نشست حسن فعال، مدیر حج و زیارت گیلان از رفع مشکل صدور ویزا برای زائران خبر داد و گفت: تاکنون 6هزار و 692 ویزا در گیلان صادر شده است.

وی با بیان اینکه حج و زیارت گیلان آمادگی صدور بیش از 20هزار ویزا را دارد، از برقراری پرواز مستقیم در روز 16 آبان ماه از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به فرودگاه بغداد خبر داد و افزود: 23 آبان نیز زائران می توانند از فرودگاه نجف وارد فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت شوند.

همچنین سردار محمدرضا اسحاقی، فرمانده انتظامی گیلان از اتخاذ تمهیدات لازم امنیتی – انتظامی برای امنیت زائران و سهولت تردد آنان خبر داد و گفت: نیروی انتظامی با اقتدار کامل آماده پذیرایی از زائران ایرانی و خارجی است.

در ادامه محمدباقر باقر زاده، قائم مقام صدا و سیمای مرکز گیلان نیز از تشکیل کمیته رسانه و اطلاع رسانی خبر داد و گفت: برقراری ارتباط زنده در کربلای معلی و نجف اشرف، ساخت مستند از ورود زائران خارجی و همچنین پیاده روی و اجتماع عظیم عزاداران حسینی، پخش تیزر اطلاعیه های ستاد عتبات و معرفی سامانه 111 ستاد عتبات از رسانه ملی از جمله برنامه های صدا و سیمای مرکز گیلان است.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین محمد لاکانی، مسئول کمیته فرهنگی گیلان نیز از توزیع بسته های فرهنگی میان زائران حسینی خبر داد و افزود: پاسخ به سوالات شرعی و دینی، برنامه های آموزشی و زیارتی از جمله برنامه های این کمیته برای زائران سیدالشهدا است.

در این نشست هر یک از اعضای ستاد اربعین حسینی ضمن اعلام برنامه های راهبردی خود همچنین برای پذیرایی و اسکان مطلوب زائران، تامین غذا، چگونگی سهولت تردد و کنترل ترافیک با یکدیگر تبادل نظر کردند.

 

انتهای پیام/ع

 

کمک مالی مردم گیلان در پذیرایی از زائران حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.