آیت الله جوادی آملی گفت: سنجش عقیده و ایمان با حق انجام می‌شود ترازویی که وزن حقیقت دارد باید موزونش ایمان باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن کریم که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: قرآن یک سلسله اصول کلی درباره جهان‌بینی دارد که مربوط به معرفت بود و نبود است و یک سری اصول کلی درباره جهانداری دارد که مربوط به باید و نباید است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس قانون جامع علم و عدل از منشورات بین‌المللی اسلام است و احکام نبوت عامه را شامل می‌شود. هیچ پیامبری بدون دو قانون علم و عدل مبعوث نشده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه همه انبیا علاوه بر معجزات، قانونی داشتند که از آن به کتاب یاد می‌شود گفت: دستور عدل و انصاف به عنوان میزان یاد شده تا مردم به قسط قیام کنند برخی اوقات هدف سعادت مردم و برخی اوقات قیام به قسط و عدل برای حمایت از عدل و جلوگیری از فساد است.

وی یادآور شد: تا زمانی که در دنیا هستید وزنه در یک کفه و کالا در کفه دیگر قرار می‌گیرد ولی در قیامت و معاد سنگ و آهن در ترازو استفاده نمی‌شود بلکه اعمال، عبادت، عقاید و نیات سنجیده می‌شود؛ این ترازو وزنی دارد که با وزن‌های دیگر متفاوت است و برای سنجش عقیده و اعمال حق استفاده می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: سنجش عقیده و ایمان با حق انجام می‌شود ترازویی که وزن حقیقت دارد باید موزونش ایمان باشد.

وی با بیان اینکه عدل منشور بین‌الملل است که همه انبیا بیان کرده‌اند گفت: هر پیامبری که مبعوث شده این سخن جهانی را بیان کرده البته پیامبر جهانی به جز وجود حضرت رسول اکرم(ص) نداریم دیگران اگرچه همگانی هستند ولی همیشگی نیستند تنها وجود حضرت همگانی و همیشگی است.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: پیام جهانی جلوگیری از ظلم و بدرفتاری را انبیا بیان کرده‌اند این دین می‌تواند بین‌المللی باشد و پیام صلح، وفا و صفا داشته باشد.

وی با بیان اینکه صادرات باید به گونه‌ای باشد که آبروی کشور حفظ شود گفت: در زمینه صادرات باید مراقب بود که زیر و روی جعبه یکسان باشد تا به آبروی کشور لطمه وارد نشود.

انتهای پیام/ح

آبروی كشور در صادرات حفظ شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار