معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: در تلاشیم تا در زمینه بنگاه‌داری توانمندی‌ها و آموزش‌ها را برای کارآفرینی زنان ارتقاء دهیم.

ابتکار: باید زمینه توانمندی و آموزش کارآفرینی زنان را ارتقاء دهیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران درباره برنامه‌های معاونت متبوعش برای اشتغال زنان، گفت: ما چندین مسیر را برای اشتغال زنان دنبال کنیم،  یک مسیر بحث ۱/۵ میلیارد دلاری است که برای اشتغال روستایی پیش بینی شده است، همچنین در تلاشیم تا سهم زنان روستایی در این اعتبارات تامین شود.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی زیرساخت‌های خوبی را برای صندوق‌های خرد زنان روستایی ایجاد کرده که فرصت‌های خوبی است.

ابتکار اظهار کرد: بحث اعتباری در ماده ۸۰ قانون برنامه برای اشتغال زنان سرپرست خانواده پیش بینی شده است و ما سازوکاری را برای این تعریف می‌کنیم.

 معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور بیان کرد: پایلوتی را سال گذشته معاونت درباره اشتغال زنان در شهر ری اجرا کرد که چارچوب و هماهنگی بین بخشی برای بهبود شرایط زنان سرپرست خانواده را تعریف کرده است و می‌خواهیم آن پایلوت را فراگیر کنیم.

ابتکار موضوع اشتغال زنان را با کارآفرینی، ارتقای سطح مهارت‌ها و آموزش‌ها مرتبط دانست و خاطر نشان کرد: در تلاشیم تا در زمینه بنگاه داری توانمندی‌ها و آموزش‌ها را برای کارآفرینی زنان ارتقاء بدهیم و برگزاری دوره‌های آموزشی از طریق سازمان‌های مردم نهاد و دانشگاه و... در دستور کار ماست.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار