وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر به دانش آموزان کوچکترین بی‌حرمتی شده باشد باید با شدیدترین شکل با آن مقابله شود.

بطحایی: با هر بی حرمتی به دانش آموزان شدیدترین برخورد را می‌کنیمبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به سوالی درباره آزار و اذیت دانش آموز دختری در یکی از مدارس ارومیه گفت: براساس گزارشی که بنده شب گذشته از بازرس ویژه این موضوع دریافت کردم، هنوز مراجعی به صورت رسمی این تعرض را تأیید نکرده‌اند؛ بی‌حرمتی اتفاق افتاده اما در حد تعرضی که در ارومیه شایعه شده، تأیید نشده است و ما منتظر نتیجه بررسی‌های بیشتر از سوی مراجع ذیربط هستیم.

وی تصریح کرد: بنده به شدت با چنین مواردی مقابله می‌کنم حتی اگر کوچک‌ترین بی‌حرمتی به دانش آموزان عزیزمان اتفاق بیفتد باید با شدیدترین شکل ممکن برخورد شود.

بطحایی گفت: اتفاقی که در ارومیه برای مدارس ما افتاد و معلمان آن روز از حیث عاطفی با مشکلات زیادی مواجه شدند، بنده هم طی دو تماس تلفنی سعی کردم از آنان دلجویی کنم تا آرامش لازم به آنان برگردانده شود؛ مقامات قضایی و انتظامی این موضوع را به جد دنبال می کنند و با کوچکترین خطایی که اتفاق افتاده باشد، بزرگترین برخورد انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی درباره خودکشی دانش آموز اصفهانی و آمارهایی که درمورد خودکشی دانش آموزان وجود دارد، گفت: این موضوع فرا دستگاهی است و مستقیم به آموزش و پرورش مربوط نمی‌شود، بلکه با بسیاری از دستگاه‌ها از جمله فرهنگی، ارتباطی و شبکه‌های مجازی مربوط می‌شود؛ ما هم به عنوان آموزش و پرورش که مخاطب اصلی ما دانش آموزان هستند نسبت به این موضوعات بسیار حساس هستیم و برنامه‌هایی در دست تهیه داریم.

وی تصریح کرد: در این زمینه قصد داریم تا دانش آموزان را با تاثیر فضای مجازی بیشتر آشنا کنیم البته خانواده‌ها هم سهم بزرگی در این موضوع دارند، متأسفانه رو به کمرنگی رفته است و خانواده‌ها فرزندانشان را در فضای مجازی رها کرده‌اند، آموزش‌هایی برای خانواده‌ها در نظر گرفته‌ایم که در آن اجبار و تکلیف داریم که خانواده‌ها مکلف به گذراندن این آموزش‌ها باشند و برنامه اختیاری نیست.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوالی درباره پرداخت حق‌الزحمه معلمان حق التدریسی، اظهار کرد:‌ کارهای مربوط به پرداخت حقوق معلمان حق التدریس انجام شده و بخشی از پرداخت‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم که شرایط خزانه مقداری دشوار است و این دشواری فقط مربوط به آموزش و پرورش نیست، بلکه همه دستگاه‌ها این شرایط را تحمل می‌کنند.

بطحایی تصریح کرد: دولت همواره به آموزش و پرورش توجه خاصی داشته و حتی در این شرایط هم این وزارتخانه را یاری کرده است، بنابراین پرداخت‌ها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: شرایط آموزش و پرورش با سایر دستگاه‌ها متفاوت است از این جهت که معوقاتی که ما به عزیزانمان در آموزش و پرورش بدهکاریم جزء هزینه‌های پرسنلی‌شان بوده و این موضوع اولویت اول دولت است.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برخی مدارس غیرانتفاعی مبالغی را از والدین تحت عنوان خدمات ویژه دریافت می‌کنند، گفت: الگویی برای دریافت شهریه از والدین تهیه و به همه مدارس غیردولتی ابلاغ شده است، آنان موظف به رعایت این الگو هستند البته این توضیح بنده به معنای نفی این سوال و گزارشات موردی نیست و بنده نمی‌گویم که تخلفی صورت نمی‌گیرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه در برخی موارد تخلفاتی اتفاق افتاده است بنده از کلیه والدینی که فرزندانشان در مدارس غیردولتی تحصیل می‌کنند می‌خواهم در صورتی که با چنین تخلفاتی مواجه شدند حتما به آموزش و پرورش اطلاع دهند.

بطحایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا گزارش تخلف مدارس غیردولتی به آموزش و پرورش تبعاتی برای دانش آموز آن مدارس ندارد، اظهار کرد: والدین می‌توانند بدون ذکر نام، تخلفات را اطلاع دهند و بازرسان ما به صورت ویژه رسیدگی می‌کنند.

انتهای پیام/

توضیحات وزیر آموزش و پرورشدرباره آزار و اذیت دانش آموز ارومیه‌ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
هنوز از سوی مراجع ذیصلاح تایید نشده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۳ آبان ۱۳۹۶
بی حرمتی که به معلم ها میشه از طرف دانش اموز جایی صداش در نمیاد
فقط منتظر این هستید که یه دانش اموز کتک بخوره
آخرین اخبار