معاون راهداری اداره كل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان يزدگفت:جمع آوری گاردریل های محور تفت در راستای استفاده بهینه از امکانات و بهره وری بیشتر انجام شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  ذاکر معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد در ارتباط با جمع آوری گاردریل های محور تفت و استفاده در مسیر دیگر، گفت: این اقدام در راستای استفاده بهینه از امکانات و بهره وری بیشتر انجام شده است.

 ذاکر با اشاره به اینکه در ارتباط با جمع آوری گاردریل ها افزود: ما دو مدل حفاظ را در جاده ها مورد استفاده قرار می دهیم، که شامل حفاظ های بتونی یا نیوجرسی و حفاظ های گاردریل می شود.

وی با بیان اینکه این حفاظ ها در حاشیه راه ها بین دو باند نصب می شوند، گفت: دو کاربرد برای نصب حفاظ چه بتنی و چه گاردریل در نظر گرفته شده که نخستین کاربرد آن برای مکانهایی هست که حالت پرتگاه دارد و این حفاظها برای جلوگیری از انحراف ماشین ها نصب می شود.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خاطرنشان کرد: کارکرد دوم که در این زمینه معمولا از گاردریل استفاده می شود، برای حفاظت از برخورد وسایل نقلیه با پایه های روشنایی و امثال آن است که در حاشیه جاده ها نصب می شود.

ذاکر تصریح کرد: با توجه به اینکه در منطقه ما نقاط پرتگاهی زیاد هست و حوزه راه های ما در استان یزد هم حوزه وسیعی است، برای اینکه بتوانیم بحث ایمنی را تامین کرده و حداکثر استفاده را از منابع انجام دهیم، از بهترین روش و شیوه استفاده می شود.

وی با اشاره به تولید حفاظ های مخصوص تیر چراغ های روشنایی که به صورت تکی روی هر تیر نصب می شود و جنس آن از پلاستیک است و در کشور متداول شده، گفت: این حفاظ ها الان از سوی برخی شرکت ها در داخل کشور استفاده شده و می توان به جای گاردریل از آنها استفاده کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در مسیر تفت هم که مورد اشاره بود، با توجه به اینکه در محدوده جمع آوری گاردریل ها، تنها بحث حفاظت از پایه های روشنایی مد نظر قرار داشت و گاردریل ها تنها به همین منظور نصب شده بودند، با نصب این بشکه های ایمنی می توانیم گاردریل ها را جمع کرده و به جاهایی برد که نیاز است برای جلوگیری از واژگونی خودروها نصب کنیم.

 معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد ادامه داد: به این شکل به گونه ای مدیریت صورت گرفته که هم پایه ها ایمنی لازم را داشته باشند و هم در واقع بتوانیم نقاط بیشتری از راه هایمان را برای جلوگیری از خروج ماشین ها از مسیر و واژگونی آنها را ایمن سازی کنیم.

ذاکر تصریح کرد: نصب گاردریل در جاده های مواصلاتی در واقع دو نقش را ایفا می کنند که گاهی برای جلوگیری از انحراف و واژگونی است و برخی مواقع هم برای ایمن سازی پایه های روشنایی است.

وی تصریح کرد: جدیدا روش های نوینی در کشور متداول شده که به وسیله استفاده از بشکه های ایمنی برای پایه های روشنایی ایمنی این پایه ها را تامین می کند و برای مسیر تفت هم ما به همین صورت عمل می کنیم.

معاون اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان یزد خاطرنشان کرد: در این مسیرما پایه های روشنایی را با بشکه های پلاستیکی ایمن سازی می کنیم و در عوض گاردریل هایی را که باز می کنیم را به جاهایی می بریم که لازم است استفاده کنیم تا هم ایمنی پایه ها را تامین کنیم و هم از خروج خودرو از مسیر و واژگونی آن جلوگیری نماییم.

ذاکر خاطرنشان کرد: به این وسیله هم پایه های روشنایی ایمن سازی می شود و هم می توانیم مسیرهای بیشتری را در سطح جاده ها ایمن سازی کنیم تا خودروها امنیت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/ ی

نصب گاردریل ها  برای جلوگیری واژگونی و خروج خودروها  از مسیر 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار