رئیس کمیته راهبردی‌ کنفرانس‌ رباتیک‌:

شعار به جای عمل، راهکار دولت در حوزه روباتیک

موسویان گفت: شکایت‌هایی مبنی بر بودجه ناکافی پروژه‌های روباتیک را به دولت ارسال کرده‌ایم اما هر بار با شعار رو به رو شدیم.

شعار به جای عمل، راهکار دولت در حوزه روباتیکبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  علی‌اکبر موسویان‌ رئیس کمیته راهبردی‌ کنفرانس‌ رباتیک‌ و مکاترو‌نیک در افتتاحیه‌ پنجمین کنفرانس‌ بین‌المللی‌ رباتیک‌ و مکاترونیک‌ که در دانشگاه‌ امیرکبیر‌ برگزار شد با اشاره به این موضوع که پژوهش‌ها حاصل همکاری‌ ارگان‌های مختلفی‌ همچون دولت، صنعت‌ و دانشگاه‌ است، اظهار کرد: این 3 نهاد باید‌ همکاری‌ خوبی با یکدیگر داشته باشند‌ البته به دلیل اینکه اغلب‌ افراد فعال در صنعت‌،  افراد دانشگاهی‌ هستند، همکاری خوبی بین صنعت و دانشگاه‌ برقرار شده است.

 رئیس کمیته راهبردی‌ کنفرانس‌ رباتیک‌ و مکاترونیک‌ در خصوص اهمیت تأمین بودجه پژوهشی، خاطر نشان کرد: موتور اصلی پژوهش بودجه است و این بودجه از سوی دولت تزریق‌ می‌شود اما متأسفانه‌ دولت چالش‌های بسیاری دارد و بر همین اساس در دهه اخیر با کمبود بودجه آموزشی و پژوهشی‌ مواجه بودیم‌ البته من به یاد ندارم‌ که در سال‌های دور با این کمبودها مواجه بوده باشیم.

 وی با تصریح‌ این موضوع که نبود بودجه بر روی پژوهش‌ها اثرگذار‌ خواهد بود، گفت: این موضوع در کنفرانس‌های تخصصی نیز تأثیر‌ می‌گذارد و پس از مدتی شاهد افول‌ کاملی در کمیت‌ و تا حدودی کیفیت مسائل پژوهشی‌ خواهیم بود.

 موسویان‌ خاطرنشان کرد: شکایت‌هایی مبنی بر کافی نبودن بودجه به دولت ارسال کرده‌ایم اما هر بار با شعار رو به رو شدیم. نمیدانیم باید بودجه پژوهشی‌ را از کدام نهاد تأمین کنیم‌؛ وزارت علوم، فناوری و تحقیقات‌ و یا معاونت علمی و فناوری؟ دولت کمک کند یا بودجه بدهد و یا بگوید از کجا این بودجه را تأمین کنیم.

انحلال سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ باعث آشفتگی در حوزه پژوهشی شد

 رئیس کمیته راهبردی‌ کنفرانس‌ رباتیک‌ و مکاترونیک‌، با یادآوری کنفرانس‌هایی که دیگر برگزار نمی‌شود، گفت: حدود 12 سال پیش کنفرانسی‌ برگزار می‌شد‌ تحت عنوان صنعت، دولت و دانشگاه‌ که متأسفانه‌ دیگر برگزار نمی‌شود از زمانی که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌ منحل شد و تعدد مراکز به وجود آمد بسیاری از موضوعات در هم پیچیده شد.

ضرورت افزایش دقت داوران حوزه رباتیک در قضاوت طرح‌ها

 وی در خصوص قضاوتِ طرح‌های رباتیک‌، اظهار کرد: باید هر کدام از ما کمک کنیم تا رباتیک‌ تقویت‌ شود خصوصاً از لحاظ‌ داوری‌ها که جوانان و دانشجویان‌ نسبت به آن کمی شکایت دارند‌ و می‌گویند‌ بازخورد‌ داوران در مقابل‌ طرح‌های ما به صورت کامل نیست‌ و من هم این موضوع را تأیید‌ می‌کنم و خواهشم‌ این است که داوران وقت بگذارند‌ و بسیار عمیق‌ در این خصوص فعالیت داشته باشند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار