دبیر اجرایی اولین دوره مسابقات ملی روباتیک پلیس راهور ناجا از جای خالی تکنولوژی‌ها و تجهیزات پیشرفته در حل مشکلات جامعه خبر داد.

ترافیک؛ چالشی مهم پیش روی دولت ها/ جای خالی تجهیزات پیشرفته در حل مشکلات جامعهسعید قنبری دبیر اجرایی اولین دوره مسابقات ملی روباتیک پلیس راهور ناجا در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: بسیاری از مشکلات جامعه باید توسط فناوری ها حل شود و رسالت اصلی دانشگاه ها و نهادهای علمی رسیدگی به این مشکلات است و نباید به راحتی از آن گذشت .

وی اظهار کرد: کنترل نکردن ترافیک و عدم اتخاذ راهکارها و تمهیدات مناسب، صدمه های جبران ناپذیری همچون افزایش ناهنجاری های اجتماعی، ترویج فرهنگ نامطلوب رانندگی، صرف زمان فراوان در ترافیک، تعدّد تصادفات و خسارات جانی و مالی، افزایش آلایندگی های زیست محیطی و غیره را به دنبال خواهد داشت و در نتیجه ترافیک به عنوان یک معضل اساسی شناخته شده است.

دبیر اجرایی اولین دوره مسابقات ملی روباتیک پلیس راهور ناجا در ادامه گفت: حل مسئله ترافیک تنها به یک شخص یا ارگان خاص محدود نبوده و در واقع تمام اجزای فعّال در سیستم ترافیکی کشور اعم از راکبان وسایل نقلیه، ادارات، سازمان ها و همچنین دولت، هر یک به نوبه خود در این زمینه مسئولیت داشته و در بهبود شرایط فعلی تأثیرگذار خواهند بود.

ضرروت آینده نگری برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از ترافیک

وی افزود: می توان با آینده نگری مناسب جهت کاهش و به حداقل رساندن آسیب های ناشی از معضلات مذکور، ضمن ارائه راهکارها، برنامه های مدوّن و راهبردهای نوین با بهره گیری از دانش و تکنولوژی روز و همچنین توجه به روند فزآینده ورود روبات ها به عرصه زندگی اجتماعی و صنعتی برای کمک به انسان ها و دولت ها، اقدامات مؤثری را در راستای مدیریت صحیح زمان، اقتصادسنجی، هوشمندسازی ساختار کنترل، نظارت دقیق تر، روان سازی عملیات ترافیکی، ایمن سازی جاده ها و توانمندسازی نیروهای پلیس صورت داد.

قنبری با تاکید بر نقش روبات ها در جامعه امروز گفت: اولین دوره همایش ملی روباتیک پلیس راهور ناجا با عنوان روبو راهور با سه محوریت مسابقات روباتیک، فن بازار اختراعات و ابتکارات و کارگاه های آموزشی در20 مهرماه ۱۳۹۶ به میزبانی شهرک آزمایش در شهر تهران برگزارخواهد شد.

وی گفت: در نظر داریم در این مسابقات از طریق طراحی، شبیه سازی و پیاده سازی یک شهر کامل با تمام نمادها و المان های شهری، مسیری شامل بزرگراه ها، میادین، خیابان های یک طرفه و 2 طرفه، پل ها و تونل ها با خط کشی ها، علائم، تابلوها و چراغ های راهنمایی در طول آن تدارک دیده شود؛ روبات ها که دست سازهای تیم های شرکت کننده می باشند نیز به عنوان وسایل نقلیه هوشمند مسیر مذکور را از نقطه شروع تا پایان، با رعایت قوانینی برگرفته از دفترچه آئین نامه راهنمایی و رانندگی طی خواهند نمود.

قنبری افزود: دقت در تبعیت از قوانین تعریفی به همراه سرعت مناسب در نتیجه گیری تیم ها موثرخواهد بود؛ در واقع روباتی که در کوتاه ترین زمان ممکن با کم ترین تخلّف به پایان مسیر رسیده باشد، رتبه برتر را کسب خواهد کرد و امیدواریم با کمک فناوری ها بتوانیم بسیاری از مشکلات جوامع شهری رابرطرف کنیم و زمینه خلاقیت و ایده پردازی را در علاقه مندان حوزه روبات تقویت کنیم .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار