انتقال خون فارس از نیاز استان به اهدای پلاسمای خون خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدحسین کریمی مدیرکل انتقال خون فارس با اشاره به نیاز سالانه ۶۰۰ هزار لیتر اهدای پلاسما در کشور اظهار کرد: در حال حاضر ماهانه در استان ۳۰۰ نفر برای اهدای پلاسما مراجعه می‌کنند که امیدواریم این میزان افزایش یابد.

وی ادامه داد: برخی مردم تصور می‌کنند اهدای پلاسما کمکی به بیماران نمی‌کند، در حالی که تولید دارو‌های مشتق از پلاسمای ایرانی نیز می‌تواند اقلام دارویی را به آسانی به دست هزاران بیمار هموفیلی برساند.

وی با بیان اینکه اهدای پلاسما مانند خون است و بار اول یکسری آزمایش‌ها از فرد گرفته می‌شود، تصریح کرد: هر 3 ماه یک بار نیز چکاپ انجام می‌شود و اهدای پلاسما برای این افراد هر 2 هفته یکبار امکان پذیر است.

مدیرکل انتقال خون فارس بیان کرد: اهدای پلاسما می‌تواند زمینه تهیه دارو‌ها را با پلاسمای بومی فراهم کند تا پس از ارسال آن‌ها به کشور‌های خارجی، ارز کمتری از کشور خارج شود.

کریمی اضافه کرد: با توجه به همکاری مردم فارس در حال حاضر 3 هزار و ۳۰۰ واحد خونی ذخیره وجود دارد.

وی اظهار کرد: امسال اولین سالی است که با همراهی مردم و به خصوص کارمندان ادارات، یک هزار واحد پلاکت در دو مرحله به استان تهران فرستاده شده و علاوه بر این دو تا سه هزار پلاسما هم به تهران صادر شده است.

 

مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه نیاز‌های استان در زمینه واحد‌های خونی برطرف شده و بیمارستان‌ها هم در این زمینه تامین هستند، گفت: امسال هیچ عمل جراحی به دلیل کمبود خون در استان لغو نشده است.

کریمی، ذخیره گروه خونی A مثبت را در حد نیاز استان اعلام کرد و ادامه داد: در صورت تمایل افراد برای اهدای خون به این گروه، افزایش واحد‌ها می‌تواند کمک کننده باشد.

وی تصریح کرد: میزان اهدای خون امسال به علت تعطیل بودن دو ماهه یکی از پایگاه‌ها نسبت به سال قبل افزایش نیافته، اما نیازی به سایر استان‌ها نیز پیدا نکرده ایم.

انتهای پیام/ن

دعوت انتقال خون فارس برای اهدای پلاسما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار