مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: برای٣٧ درصداز مردم خراسان رضوی کارت ملی هوشمند صادر وبه متقاضیان تحویل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  سید حسین نیری درنشست خبری با خبرنگاران  افزود:از مجموع ۴ میلیون و ۷۰۵ نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند ۱ میلیون و ۷۷۳ برای صدور کارت ملی هوشمند خود اقدام کرده اند که برای۱ میلیون و ۵۹۶ هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر و تحویل آنها شده است.


وی با بیان اینکه روزانه در استان ظرفیت پذیرش ۸ هزار نفر در ۸۴ دفتر پستی و پیشخوان برای ثبت نام کارت ملی هوشمند فراهم شده است از هم استانی‌هاخواست با حضور به موقع برای دریافت کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند.
 
مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی با بیان اینکه متقاضیان تا پایان سال جارى مهلت دارن برای صدور کارت ملی هوشمند خود اقدام کنند  خاطر نشان کرد: متقاضیان میتوانند با مراجعه به سایت www.NCR.ir  به فاصله ١٠ تا ١٥ روز کارت ملی هوشمند خود را دریافت کنند. 

نیری با اشاره به اینکه امیر علی و فاطمه بیشترین فراوانی اسامی را در استان دارند گفت:در شش ماهه نخست امسال اسم امیر علی با یک هزار و ۴۱۸ ثبت و فاطمه با ۱ هزار و ۹۱۳ ثبت از جمع ۷۵ هزار و ۵۰۷ مورد بیشترین فراوانی نام گذاری را در بین خانواده‌ها داشت.

وی  افزود: بعد از امیرعلی اسامی ابوالفضل ، علی، محمد و امیر حسین در بین پسران و بعد فاطمه هم نامهای زهرا، حلما ، زینب و یسنا بیشترین اسامی ثبت شده است .
 
مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: در شش ماهه نخست امسال ۷۵ هزار و ۵۰۷ ولادت در استان واقع شد که بیشترین ولادت به شهرستان‌های خواف، تایباد و زاوه اختصاص دارد که نسبت به سال گذشته دو و ۳ دهم درصد کاهش ولادت در خراسان رضوی بوده است.

نیری افزود: میزان وفات در ۶ ماهه ابتدای امسال ۱۴ هزار و ۱۴۳ وفات ثبت شده که به تعداد ۱۰۰ فوتی زن ۱۳۰ فوتی مرد ثبت شده است.


انتهای پیام//ا. آ.
 


نشست خبری مدیر کل ثبت احوال خراسان رضوی

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.