رئیس انجمن سرطان کودکان ایران گفت: با اجرای برنامه کنترل بیماری تالاسمی تعداد مبتلایان به این عارضه کاهش چشمگیری داشته است.

کاهش چشمگیر تعداد بیماران تالاسمی در کشورحسن ابوالقاسمی رئیس انجمن سرطان کودکان ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: پیشگیری از بیماری تالاسمی کمک بزرگی به کاهش هزینه‌های خانواده‌ها و وزارت بهداشت می‌کند زیرا این بیماری و داروهای مخصو‌صش هزینه‌ زیادی را به حوزه سلامت کشور تحمیل می‌کند.

کاهش تعداد بیماران تالاسمی از 18 هزار به 250 نفر

 وی بیان کرد: در دهه 70 وزارت بهداشت برنامه‌های خوبی را در راستای شیوع بیماری تالاسمی اجرا کرده به طوری که تعداد بیماران تالاسمی در کشور از 18 هزار نفر به 250 بیمار رسیده است.

کنترل هزینه‌های درمانی با اجباری شدن آزمایش تالاسمی

 ابوالقاسمی عنوان کرد: با اجباری کردن آزمایش تالاسمی در قبل از ازدواج تا حد زیادی این عارضه کنترل شده و وزارت بهداشت نیز خدمات خوبی را در خصوص این عارضه به بیماران ارائه داده است.

 وی تاکید کرد: اگر کنترل خوب وزارت بهداشت در خصوص شیوع بیماری تالاسمی نبود امروزه بیش از 1500 نفر به این عارضه مبتلا شده‌ بودند.

 ابوالقاسمی ادامه داد: در خصوص ارتقای کیفیت و طول عمر بیماران تالاسمی اقدامات خوبی صورت گرفته و در این زمینه کشور ما از نظر دارو و تجهیزات و حتی دانش عمومی از امکانات خوبی برخوردار است.

افزایش داروهای خوراکی بیماری تالاسمی به جای داروی تزریقی 

 وی یادآور شد: اکثر داروها تولید داخل بوده و تعداد محدودی از این اقلام و‌ارداتی هستند و وزارت بهداشت تصمیم گرفته از داروهای تزریقی به سمت داروهای خوراکی برود تا بیماران بدون هیچ مشکلی داروها را مصرف کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۴ آبان ۱۳۹۶
تبریک تبریک تبریک
آخرین اخبار