مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: بر اساس قانون مصوب حفاظت از محیط زیست، جهاد کشاورزی هیچ قدرت اجرایی برای برخورد با متخلفین بخش کشاورزی ندارد.

اصغر خوشخو در گفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  با اشاره به جمع آوری و برخورد با متخلفان پسماند بخش کشاورزی گفت: پسماند بخش کشاورزی می‌تواند مخاطرات زیست محیطی را بوجود آورد که شامل پلاستیک، ظروف سموم و ... است و مسئول جمع آوری آن تولید کنندگان هستند و جهاد فقط در حوزه توصیه و تذکر اقدام می‌کند؛ اما قدرت برخورد با متخلفین در دست اداره محیط زیست است..

وی گفت: برای جمع آوری پسماند در بخش کشاورزی جهاد نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی، ترویجی و همچنین اطلاع رسانی اقدام کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام افزود: متولی جمع آوری کود‌های حیوانی دامداری و مرغداری‌ها در روستا برعهده دهیاران و تولید کنندگان است که بر اساس قانون محیط زیست باید نظارت بر انجام فرآیند داشته باشد.

خوشخوبا اشاره به وضعیت مرغداری‌ها در سطح منطقه گفت: بیش از ۹۰ واحد مرغداری گوشتی و صنعتی دارای مجوز با نظارت دامپزشکی فعال هستند که تعدادی بدون مجوز اقدام به پروش مرغ می‌کنند و هیچ گونه نظارتی بر آن‌ها اعمال نمی‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه هیچ اطلاعی از مرغداری‌های غیر مجاز در اختیارنیست این موضوع می‌تواند محیط زیست و جان انسان‌ها را با خطر مواجه کندو اگر جلوی این واحد‌ها گرفته نشود ممکن است مشکلاتی برای جامعه بوجود بیاورد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت جام گفت: برخی از واحد‌های مرغداری غیر مجاز در محل نگهداری دام اقدام به جوجه ریزی می‌کنند که عمل آنان بر خلاف دستورالعمل‌ها است که باعث افزایش احتمال بیماری می‌شود.

خوشخو تاکید کرد: با توجه به نبود سیاست درست واردات مرغ در کشور در دوره‌ای از زمان مرغ‌های مادر و مولد به کشتار رفتند و به همین دلیل تولید جوجه یک روزه کاهش یافت و مرغ وگران شده و مرغداران از جوجه ریزی خوداری می‌کنند و باعث تعطیلی واحد‌های تولید کننده شده است.


انتهای پیام //ز.ج.
 

هشدار مدیر جهاد کشاورزی تربت جام از پسماندهای بخش کشاورزی در محیط زیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.