به مناسبت هفته دولت طرح آبیاری تلفیقی (بارانی - قطره‌ای) در تربت جام به بهره برداری رسید.

 خوشخو مدیر جهاد کشاورزی تربت جام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ گفت: این طرح در ۴۴ هکتار از اراضی بخش مرکزی شهرستان و با هزینه‌ای بالغ بر ۳۶۰۰ میلیون ریال اجرا شد.


وی گفت:: دولت برای اجرای سیستم‌های آبیاری نوین (آبیاری تحت فشار) ۸۵ درصد کمک بلاعوض به کشاورزان می‌دهد که در این طرح، مبلغ ۲۵۳۰ میلیون ریال آن بلاعوض و مبلغ ۱۰۸۰ میلیون ریال آن سهم آورده شخصی که آن هم به صورت تسهیلات می‌باشد.

مدیرجهادکشاورزی تربت جام افزود: باتوجه شدت کم آبی در این شهرستان که یکی از قطب‌های مهم تولید استان نیز می‌باشد، اجرای سیستم‌های نوین آبیاری در افزایش راندمان نقش قابل توجهی دارد بطوریکه در آبیاری قطره‌ای تا ۹۵ درصد و درآبیاری بارانی تا ۷۵ درصد این افزایش را داریم.

خوشخو تصریح کرد: افزایش تولید در واحد سطح دراین پروژه برای خود کشاورزان مشهود بوده و در تولید خربزه امسال نیز به شکل تیپی اجرا شده است و کاهش آفات و کاهش دفعات سم پاشی، کاهش هزینه تمام شده محصول، تولید محصول با کیفیت و کمیت بهتر، صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی، کاهش علف‌های هرز و بهبود کمی و کیفی تولید را از مهمترین مزایای آبیاری با روش‌های بارانی و قطره‌ای دانست.
 
خوشخو ابراز امیدواری کرد تا کشاورزان از این فرصت بوجود آمده که ۸۵ درصد اجرای طرح را دولت بصورت کمک بلاعوض دراخیتار آنان قرار می‌دهد استفاده نمایند تا از مزایای چشم گیر این طرح در تولید محصولات خود بهره ببرند.

مدیرجهادکشاورزی تربت جام گفت: تربت جام با بیش از ۲۰ هزار هکتار اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار (زراعی و باغی) بیشترین سطح اجرا را در استان به خود اختصاص داده است.

خوشخو تصریح کرد: در سال ۹۶-۹۵ بیش از ۲ هزار و ۷۱۰ هکتار اجرایی و ۱۶۰۰ هکتار دیگر برای اجرای این سیستم‌ها درحال تکمیل پرونده و دردست اقدام می‌باشد.

انتهای پیام//س، ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.