مدیر امور منابع آب اردستان از مجهز شدن افزون بر 95 درصد از چاه های کشاورزی این شهرستان به کنتورهای هوشمند خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا سلیمی  بیان کرد: تعداد 220 حلقه چاه کشاورزی مجوزدار در اردستان وجود دارد که تا کنون 210 حلقه از آنها به کنتور هوشمند مجهز شده و چاه های باقی مانده نیز به تدریج تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

وی با اشاره به تعداد زیاد چاه های غیرمجاز در این شهرستان افزود: تعداد 250 حلقه از این چاه ها در خانه ها، ویلاها و باغ ها شناسایی و با پیگیری های قضایی تعداد 12 حلقه در سال جاری مسدود شده است.

مدیر امور منابع آب اردستان بیان کرد: برداشت بی رویه آب از این چاه ها موجب کاهش ذخیره های زیر زمینی و پایین رفتن سطح مخزن ها شده و خشکسالی های چند سال گذشته، کمبود بارندگی و کاهش دبی آب را به دنبال داشت که نصب کنتورهای هوشمند، کاهش 18 درصدی دبی چاه ها و برداشت متعادل زمینه ساز افزایش سطح آب های زیرزمینی شده است.

او با تاکید بر دریافت پروانه بهره برداری جهت چاه های آب آشامیدنی شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی اردستان اضافه کرد: تعداد 15 حلقه چاه روستایی و 6 حلقه چاه آب آشامیدنی شهری هنوز پروانه بهره برداری دریافت نکردند که تا پایان سال 1396 مهلت دارند در این زمینه اقدام کنند.

 

انهای پیام/م

 

چاههای کشاورزی اردستان به کنتور هوشمند مجهز شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.