25 هزار نفر به عنوان اعضای شوراهای دانش آموزی در آذربایجان غربی انتخاب خواهند شد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ قدرت اله قاسمی معاون پرورشی و امور فرهنگی آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ستادهای استانی، منطقه ای و آموزشگاهی برای برگزاری انتخابات شوراهای دانش آموزی در مدارس استان تشکیل شده است؛ گفت: برای برگزاری مطلوب انتخابات مذکور 3هزار و 200 برگ نمودار تشکیلات شورای دانش آموزی و 450هزار برگ تعرفه اخذ رای چاپ شده است.

این مقام مسئول گفت: دبیرستان حضرت معصومه (س) از ناحیه 2 ارومیه به عنوان مدرسه استانی انتخاب شده که با حضور مسئولین اداره کل و نمایندگانی از استانداری با اجرای مراسمی مرتبط انتخابات برگزار خواهد شد.

وی اذعان کرد: در این انتخابات که در کلیه مدارس استان با حضور تمامی دانش آموزان به غیر از پایه های اول و دوم ابتدائی برگزار می شود، 3هزار 500 شورای دانش آموزی در مدارس تشکیل و 25هزار نفر عضو شورای دانش آموزی مدارس استان خواهد بود.

قدرت اله قاسمی با بیان اینکه شورای دانش آموزی تمرین جدی مدیریت و تصمیم گیری برای آینده کشور است گفت:دانش آموزان با ورود به این فعالیتها در واقع با اصول مدیریتی، قوانین شهروندی و انتخابات از نزدیک آشنا شده و زمینه ارتقاء حس مسئولیت پذیری در آنها شکل می گیرد.

وی افزود: شورای دانش آموزی نوعی تمرین دستیابی به دمکراسی است و این تمرین از مسیر مشورت می گذرد و این درحالیست که مشورت پذیری می تواند بسترهای رشد شخصیت اجتماعی دانش آموزان را فراهم سازد.

قاسمی تصریح  کرد: انتخابات شورای دانش آموزی از وجوه دیگری نیز قابل توجه و اهمیت می باشد از جمله آنها می توان به تمرین مشارکت مدنی، انجام کار تیمی، ترویج روحیه تعاون و همکاری، تکیه بر خردجمعی و احترام به قانون اشاره کرد.

انتهای پیام/ح

چاپ 450 هزار برگ تعرفه اخذ رای انتخابات شوراهای دانش آموزی در آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.