اعضای شورای شهر دستور اول پانزدهمین جلسه علنی شورا مبنی بر الزام شهرداری به احیای شرکت جامع مطالعات حمل و نقل شهر تهران را مسکوت گذاشته و از دستور کار خارج کرده.

طرح الزام شهرداری برای خرید شرکت مطالعات مسکوت ماندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در پانزدهمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر تهران در دستور دوم مبنی بر بررسی یک فوریت طرح (الزام شهرداری تهران به احیای شرکت مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک) بحث‌های مختلفی صورت گرفت.

در ابتدا محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل ترافیک شورای شهر تهران به عنوان مخبر طرح را قرائت کرد، اما پس از آن ابراز داشت: دلیل مطرح کردن طرح عدم الزام شهرداری توسط شورای شهر جهت احیای شرکت جامع مطالعات بود، لذا ما قصد داشتیم که شهرداری را ملزم کنیم اما بر اساس تماسی که از سوی معاونت حمل و نقل ترافیک شهردار تهران با بنده گرفته شد، قرار شد که طی مدت حداکثر سه ماه احیای شرکت جامع مطالعات حمل و نقل ترافیک صورت گیرد. بنابراین ضمن تشکر از دوستانی که یک فوریت طرح را امضا کردند، درخواست دارم تا طرح مذکور مسکوت بماند.

در ادامه هاشمی رئیس شورای شهر تهران گفت: در یک دوره شورا تصمیم گرفته است که بعضی‌ از شرکت‌های خود را جهت خصوصی‌سازی برون‌سپاری کند و این شرکت هم از این قبیل است و اکنون الزام را در دستور کار قرار دادیم که قبلا انجام شده است.

علیخانی در پاسخ افزود: طبق طرحی که گفتید قبلا شهرداری مجاز به احیای شرکت شده است، اما با این طرح ملزم می‌شود.

مجید فراهانی به عنوان مخالف مسکوت ماندن طرح ابراز داشت: بر اساس طرحی که قبلا مصوب شده، قرار بود شهرداری شرکت جامع مطالعات حمل و نقل را خریداری کند، اما مشکلی پیش آمد و دوستان شهرداری باید گزارش دهند که چرا این اتفاق نیافتده است و لذا اگر شهرداری نتواند شرکت را بخرد، باید به آن موظف شود.

در ادامه نژاد بهرام به عنوان منشی هیئت رئیسه اظهار داشت: طبق قانون سه نفر از امضا کنندگان می‌توانند دستور خروج از طرح یا مسکوت ماندن آن را داشته باشند، لذا به دلیل اینکه علیخانی طراح طرح مذکور است، درخواست مسکوت ماندن دارد و به همین منظور رأی می‌گیریم.

در انتها به مسکوت ماندن طرح الزام شهرداری تهران به احیای شرکت مطالعات جامع حمل و نقل ترافیک همه اعضای شورا به جز شهربانو امانی، مرتضی البیری و مجید فراهانی رأی دادند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار