معاون سازمان ملی استاندارد در سفر به اراک گفت: استاندارد کالا باید همسو با بازار‌های جهانی باشد تا این بازار‌ها را از دست ندهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ سودابه یحیی‌زاده معاون سازمان ملی استاندارد در مراسم گرامیداشت هفته استاندارد در فرهنگسرای شهر اراک با اشاره به جایگاه ۲۳ ایران در سازمان استاندارد جهانی، گفت: استاندارد کالا باید همسو با بازار‌های جهانی باشد تا این بازار‌ها را از دست ندهیم.

یحیی‌زاده ارتقای کیفی صادرات برای حضور در بازارهای جهانی امری بدیهی و ضروری دانست و افزود: بازارهای کشورهایی مانند عراق و افغانستان در حال از دست رفتن است و این کشورها در گذشته کالاها را به صورت توافقی خرید می‌کردند اما امروز مهم‌ترین ملاک آنها استاندارد است.

وی با بیان اینکه ایران رتبه اول در اکو، D8 و کشورهای آسیای جنوب غربی را به خود اختصاص داده است که این موارد نشان می‌دهد ایران در زمینه استاندارد در حال پیشروی و رشد است اضافه کرد: در شهریور ماه برای نخستین بار کشور ما به عضویت هیأت مدیره فنی ISO درآمد.

معاون سازمان ملی استاندارد با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 31 هزار و 500 استاندارد ملی تدوین و اصلاح شده است افزود: این اصلاحات در راستای همسو شدن با استانداردها دنیا صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته استاندارد امسال استانداردها شهر را هوشمندتر می‌کنند است ادامه داد: تقریباً 50 سال پیش استاندارد در ایران ایجاد شد و تاکنون فعالیت‌های این سازمان ادامه داشته است که این امر نشانگر اهمیت و تأثیر آن بر زندگی انسان است.

یحیی زاده تصریح کرد: در سال‌های گذشته به ثبت مهر استاندارد بر روی کالاها توجه خوبی شده و در صورت بروز تخلفات برخورد قضایی صورت می گرفت و امروزه علاوه بر این، محیط زیست،حقوق شهروندی، اصول اجتماعی، اصول به‌کارگیری فناوری نوین، جمع‌آوری پسماند، معابر شهری از جمله رویکردهای جدید سازمان ملی استاندارد است.

انتهای پیام/ج


سخنان معاون سازمان استاندارد درسفر اراک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.