مدیرکل اداره استاندارد استان مرکزی از فعالیت بیش از ۶۰۰ مدیر کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده استاندارد در این استان خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، ساحل سها مدیرکل اداره استاندارد استان مرکزی گفت: در راستای استاندارد سازی تولیدات، در حال حاضر بیش از ۶۰۰ مدیر کنترل کیفیت تایید صلاحیت شده توسط اداره کل استاندارد استان مرکزی در واحد‌های تولیدی این استان فعالیت دارند.

سها افزود: در هفته استاندارد (۲۲ تا ۲۹ مهرماه) تعداد فرآورده‌های استاندارد استان مرکزی از ۱۳۹۲ مورد به ۱۳۹۶ مورد در سال ۱۳۹۶ رسید.

وی با اشاره به اینکه نشان استاندارد تنها راه بقاء تولیدات ایرانی در بازار‌های داخلی و خارجی است، گفت: تاکنون اداره استاندارد استان هزار و ۵۵ پروانه کاربرد نشان استاندارد معتبر را صادر کرده است که از این تعداد ۹۰۹ مورد استاندارد اجباری و مابقی استاندارد تشویقی بوده است.

مدیرکل اداره استاندارد استان مرکزی ادامه داد: از ۲۲ مهرماه سال ۹۵ تا ۲۲ مهرماه امسال ۹ هزار و ۱۶ مورد مراجعه به واحد‌های تولیدی انجام شده که منجر به ۳ هزار و ۱۸ مورد نمونه برداری و آزمون فرآورده‌های واحد‌های تولیدی در استان مرکزی شده است.

وی با اشاره به اینکه در مدت یکسال گذشته ۱۶۹ مورد نشان استاندارد صادر شده است گفت: از مهرماه سال گذشته تاکنون ۱۰ هزار و ۱۸۱ مورد بازرسی نظارت و ۵۳۹ مورد نمونه برداری از بازار مصرف صورت  گرفته است.

وی گفت: افراد می‌توانند برای تایید اصالت کالای خریداری شده کد ردیابی درج شده زیر علامت استاندارد کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند تا از اصالت و استاندارد بودن کالا مطمن شوند.چ


انتهای پیام / ج 


نظارت استاندارد بر کنترل کیفیت کارگاه‌های تولیدی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.