بانک های مازندران تاکنون ۲۴ درصد تسهیلات درخواستی کمیته امداد امام خمینی (ره) را به مددجویان پرداخت کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت‌ الله عبدالملکی معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در جلسه کارگروه اشتغال استان گفت: بانک های مازندران تاکنون ۲۴ درصد تسهیلات درخواستی کمیته امداد امام خمینی (ره) را به مددجویان پرداخت کردند.

وی بیان اینکه ۳۰ درصد بیکاران مخاطبان این نهاد هستند، افزود: یک میلیون و ۳۰۰ هزار مددجو جویای کار هستند.

عبدالملکی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با انقلاب اسلامی در سال ۵۷، استضعاف سیاسی را رفع کردند، گفت: دو هفته پس از آن، امام با تشکیل یکی از اولین نهادهای اقتصادی، به سمت حذف استضعاف اقتصادی روی آوردند.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره)  کشور با بیان اینکه فقر مطلق با کمک یارانه ‌ها ریشه‌ کن شده است، افزود: فقر نسبی همچنان وجود دارد و این نوع فقر همچنان تشدید و شکاف بیشتر می‌ شود که باید این شکاف را کمتر کنیم.

عبدالملکی با بیان اینکه از سال ۸۹، جهش‌ های خوبی در امداد شکل گرفت، گفت: از پیش از سال ۸۹ فرصت‌ های شغلی ایجاد شده در کشور، سالانه حدود ۱۰ تا ۲۰ هزار بوده اما از سال ۹۰ به بعد پس از ایجاد تحولات و همکاری بانک‌ ها و دولت‌ ها، این میزان به بالای ۱۰۰ هزار فرصت شغلی در سال رسیده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۰ تا پایان سال ۹۵، بیش از ۹۵۰ هزار فرصت شغلی توسط کمیته امداد در کل کشور ایجاد شد، که آمار جزیی این اشتغال در سامانه امداد موجود است، افزود: ۱۰۲ هزار فرصت شغلی پارسال توسط امداد در کشور ایجاد شد.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور در رابطه با بررسی پایداری اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد در مازندران، گفت: به صورت رندم، چهار شهرستان گلوگاه، بهشهر، ساری و محموداباد انتخاب شدند و در بازدید از برخی روستاهای این شهرستان ‌ها، مشاهده شد که بجز یک مورد،  فعالیت‌ ها مستقر و سودآور است.

عبدالملکی با بیان اینکه تقریباً سه میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، افزود: بر اساس استعداد سنجی انجام شده، حدود ۹۰۰ هزار نفر آنها مستعد کار هستند و مخاطب امداد برای کار هستند.

وی گفت: علاوه بر خانواده ‌های تحت پوشش، حدود ۲ میلیون نفر نیز خدمات موردی امداد را دریافت می‌ کنند و امداد به‌ عنوان اورژانس اجتماعی خدمتی را به آنها می‌ دهد که بخش عمده مطالبات این افراد، نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر، نیز اشتغال است.

معاون اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور با بیان اینکه حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر متقاضی اشتغال از کمیته امداد هستند، افزود: از حدود ۴ میلیون بیکار کشور، حدود ۳۰ درصد مخاطب امداد هستند و امداد با فرایند خود سعی در حل مشکل اشتغال آنها دارد که این امر نیازمند عزم و اراده ملی است.

عبدلملکی موفقیت در حل مشکلات اشتغال یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر، علاوه بر عملکرد کمیته نیازمند تحقق چند شرط در کشور دانست و بر اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی تأکید کرد و گفت: سیاست ‌های اقتصادی کلی کشور نباید تولید فقر و بیکار کند.

وی با بیان اینکه امسال دولت برنامه اشتغال فراگیر را دارد و سیاست کشور بر اشتغال است، خواستار آن شد که منابع ابلاغی کمیته امداد به سال بعد موکول نشود.

انتهای پیام/ م

تسهیلات ۲۴ درصدی بانک ها به مددجویان مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.