رئیس جمهوری پیشین افغانستان گفت: داعش توسط بالگردهای ناشناس در برخی از مناطق افغانستان به ویژه شمال، شرق و شمال شرق افغانستان انتقال داده می‌شوند.

کرزی: بالگردهای ناشناس داعش را به شمال افغانستان منتقل می کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «حامد کرزی»، رئیس جمهوری پیشین افغانستان در نشست «کلوب والدای» روسیه باری دیگر در مورد صلح با گروه طالبان، دائر کردن لوی جرگه و حضور گروه داعش در این کشور سخنرانی کرد.

کرزی در این نشست گفت: "من از طالبان می‌خواهم که به میز گفتگو برگردند. طالبان باید برای تامین ثبات در افغانستان وارد گفتگوی سیاسی با حکومت افغانستان شود".

او خطاب به طالبان اظهار داشت: "اگر می‌خواهید که نیروهای خارجی به ویژه نظامیان آمریکایی افغانستان را ترک کنند، بهترین گزینه گفتگوی صلح است".

کرزی همچنین تاکید کرد: "باید لوی جرگه برگزار شود و در آن طالبان نیز اشتراک و از این طرق خواست‌‎هایشان را مطرح کنند".

او با انتقاد از رویکرد آمریکا در افغانستان گفت: "داعش پروژه کشورهای غربی است و هدف آن ناامنی افغانستان و کشورهای منطقه است".

او گفت: " باید به گونه‌ی واضح بگویم که هیچ جنگجوی داعش از عراق و سوریه به افغانستان نیامده است. سندها و شاهدهای زیادی وجود دارد که نشان می دهد بالگردهای ناشناس داعش را در افغانستان حمایت می‌کند".

وی افزود: "داعش توسط بالگردهای ناشناس در برخی از مناطق افغانستان به ویژه شمال، شرق و شمال شرق افغانستان انتقال داده می‌شوند."

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.