همزمان با هفته بانوان ایرانی و روز جهانی پوکی استخوان کارگاه آموزشی پیشگیری از بیماریهای اسکلتی - عضلانی در شهرستان پیرانشهر برگزار می شود.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان پیرانشهر در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ ، با اظهار اینکه بیماریهای اسکلتی - عضلانی بعد از بیماریهای قلبی و عروقی دومین بیماری های شایع در دنیا و دومین علت مراجعه به پزشک می باشد، گفت: بانوان بدلیل کم تحرکی و عدم رعایت صحیح اصول ارگونومی بیشتر در معرض بیماریهای اسکلتی و عضلانی قرار می گیرند.

ایرج بیگ زاده افزود:در راستای پیشگیری از این بیماریها و ارتقاء سواد سلامت جامعه بویژه بانوان این کارگاه از دیروز به مدت دو روز برای زنان تحت پوشش در محل کمیته این شهرستان برگزار می شود.

وی افزود: با برگزاری کارگاه آموزشی مقابله با پوکی استخوان گروه هدف ما با وضعیت بدنی کاری بطور صحیح آشنا شده و با رعایت اصول ارگونومی و استفاده از ابزار مناسب ریسک آسیبها را به حداقل می رسانند.

بیگ زاده اظهار کرد: آشنایی با علایم و اختلالات بیماریهای اسکلتی - عضلانی، بررسی انواع آسیبها از جمله کمردرد و راههای پیشگیری از آن در منزل و محیطهای کاری، آشنایی با بیماری پوکی استخوان و راههای پیشگیری از ابتلا به آن از موضوعات مورد بحث در این کارگاه است.

 این کارگاه با همکاری کمیته امداد و مرکز بهداشت شهرستان پیرانشهر برگزار می شود.

انتهای پیام/ح

کارگاه آموزشی پوکی استخوان در پیرانشهر به مدت دو روز در پیرانشهر برگزار می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.