به گزارش خبرنگار حوزه سیاسیون گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار پستی درباره کسر هزینه از مردم برای سامانه 195 در اینستاگرام نوشت:
"گزارشی از دوستان در خصوص اخذ هزینه از پیامکهای ارسالی به شماره صد و نود و پنج دریافت کردم و پس از بررسی متوجه صحت گزارش شدم. متاسفانه بدلیل پیکره بندی اشتباه در سامانه این هزینه کسر میشد. بنا بر اعلام اپراتورهای اول و دوم از ساعت یازده شب گذشته این ایراد برطرف و هزینههای کسر شده طی چند روز آینده عودت داده خواهد شد. ایراد در اپراتور سوم هم تا فردا حل خواهد شد. از دوستانی که پیگیر بودند و اشکال موجود را منعکس کردند صمیمانه تشکر میکنم.
مجموعا تا کنون چهل هزار پیامک به این سامانه واصل که نصف آن به شکل صحیح ارسال شده و از مجموع گزارشات دریافتی، سیم کارتهای مزاحم بسیاری شناسایی و مسدود شده است. جزئیات آمار بزودی از طریق سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی اعلام خواهد شد.
پ.ن: فاز اول این سامانه برای پیامکهای ارسالی از طریق شماره های همراه بود. بزودی قابلیت دریافت گزارش برای شماره های ثابت و نیز شماره های مراکز ارسال پیامک را نیز فعال خواهیم کرد."
لازم به ذکر است سامانه 195 سامانه پاسخگویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که به عنوان پلی بین مردم و وزارت ارتباطات عمل می کند.
انتهای پیام/