معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده، راه توسعه اجتماعی کشور را آشنایی آحاد مردم جامعه با حقوق شهروندی و فراگیری مهارت‌های مرتبط با این حقوق برشمرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده بعد از ظهر امروز پنج شنبه در کارگاه آموزشی ارتقای توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده در شیراز، با اشاره به منشور حقوق شهروندی ابلاغ شده از سوی رئیس جمهوری اظهار کرد: این منشور به زبان ساده تک تک افراد جامعه را با حقوق خود و دیگران آشنا و مسئولیت افراد جامعه در برابر یکدیگر را تبیین می‌کند.

وی، فراگیری مهارت‌های مرتبط با حقوق شهروندی را بسیار مهم دانست و ادامه داد: انتظار این بود که نظام آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، بخشی از این مهارت‌ها را به افراد جامعه می‌آموختند.

ابتکار تصریح کرد: شاید در دوره‌های پیشین به اینگونه مهارت‌ها کمتر توجه می‌شد، اما هم اینک دولت به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد و همین امر تاکیدی بر اهمیت این مهارت‌ها است.

وی در خصوص اجرای طرح تاب آوری اجتماعی بیان کرد: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری، این طرح را در سال‌های اخیر با هدف شناخت آسیب‌های اجتماعی، راه برون رفت از این آسیب‌ها و توان افزایی جامعه اجرا کرده است.

ابتکار ادامه داد: این طرح که با رویکردی علمی، تخصصی و با بهره گیری از تجربیات کشورمان و سایر کشور‌ها شکل گرفته هم اینک در دستگاه‌های مختلف اجرایی شده و نتایج خوبی به همراه داشته است.

وی، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی ارتقای توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده که از سوی اداره کل بهزیستی فارس برای شماری از زنان و دختران در معرض آسیب و زنان خشونت دیده زیر پوشش این اداره کل، برگزار شده، افزود: تلاش می شود افرادی که در اینگونه کارگاه‌های آموزشی شرکت می‌کنند، با آموزش‌هایی که برای توانمند سازی به آن‌ها ارائه می‌شود، بر مشکلات پیروز شوند و شرایط خود را تغییر دهند.

انتهای پیام/ن

کارگاه آموزشی ارتقای توان افزایی و تاب آوری اجتماعی زنان و خانواده با حضور ابتکار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۲۷ مهر ۱۳۹۶
محیط زیست و آباد کردی نسل حیونارو منقرض کردی حالا منشور حقوق جامعه رو آباد کند بیا سراغ نسل بسرم منقرض کن ...خداوکیلی خیلی پررویین