در 6 ماه نخست سال جاری از مجموع 51 حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده در دامغان، 40 حلقه تاکنون با دستور مراجع قضایی پلمپ شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ علی اصغر مجد فرماندار دامغان گفت : 14 حلقه چاه غیر مجاز دیگر با دستور مراجع قضایی تا چند روز آینده تعیین و تکلیف می شود.

 

فرماندار دامغان افزود : از 976 حلقه چاه موجود در این شهرستان، 723 حلقه در کشاورزی، 76 حلقه در بخش آشامیدنی شهری و روستایی و 177 حلقه در بخش صنعت بهره برداری می شود.

 

وی با بیان این که سالانه 145 میلیون متر مکعب آب با 976 چاه‌های موجود در دامغان تولید می شود ، اظهارداشت : حفر چاه های غیر مجاز در چند سال گذشته به افت محسوس آب های زیر زمینی منجر شده است.

 

مجد تصریح کرد : اضافه برداشت‌ها آب از چاه ها سالانه منجر به افت 50 سانتی متر از سطح آب های زیرزمینی در دشت دامغان شده است.

 

فرماندار دامغان به هوشمندسازی 348 حلقه چاه کشاورزی در شهر دامغان در سال 95 اشاره و افزود : از این تعداد 284 حلقه چاه در سال جاری هوشمند سازی شد.

 

وی اظهار داشت : چالش کمبود آب در بسیاری از مناطق استان و دامغان فرابحرانی است و باید علاوه بر مدیریتی منسجم و قوی برای رفع اینگونه مشکلات ، صرفه جویی در مصرف انرژی مدنظر مردم قرار گیرد.

 

مجد تصریح کرد : انتقال آب خزر به عنوان تنها راه نجات استان سمنان باید مورد توجه قرار گیرد و اکنون کمبود آب ، سمنان را باچالش هایی مواجه کرده است.


انتهای پیام / ذ


انتقال آب خزر به عنوان تنها راه نجات استان سمنان باید مورد توجه قرار گیرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار