هزار تعاونی به منظور رونق اشتغال در هزار روستای کشور راه اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، کلانتری معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بابلسر گفت: ۱۰ و نیم تا ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد حدود ۶ درصد برای اجرای طرح راه اندازی هزار تعاونی در هزار روستای سراسر کشور اختصاص یافت.


وی افزود: با تصویب مجلس شورای اسلامی یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای ایجاد اشتغال اختصاص پیدا می‌کند که به همین میزان معادل ریالی آن از ۴ بانک تامین می‌شود.


معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه تشکیل تعاونی‌ها یکی از مهمترین راهکار‌های مناسب برای افزایش اشتغالزایی در کشور است گفت: برای اینکه این تسهیلات صرفا تبدیل به شغل‌های پراکنده، شغل‌های موقت و شغل‌های کم بازده نشود از میان کشاورزان، روستائیان، دامداران، مردم و زنان روستایی، تعاونی‌های مناسب با ظرفیت‌هایی که آن روستا دارد ایجاد می‌شود.


کلانتری پرورش ماهی، زنبورعسل، دامداری، صنایع دستی، صنایع خانگی و فرش و قالیبافی را از جمله این ظرفیت‌ها برشمرد و افزود: بایدهرجایی متناسب با ظرفیت خود شناسایی شده و نسبت به تشکیل تعاونی‌ها و برخورداری از این تسهیلات اقدام شود.


وی گفت: تعاونی روستا در حقیقت همان تعاونی‌هایی هستند که هم اکنون نیز وجود دارند و باید با جدیت تقویت شوند و متناسب با شرایط موجود در آن روستا تاسیس شود.


انتهای پیام/ع


هزار تعاونی در روستا‌های سراسر کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.