معاون تعاون وزیر کار گفت: تعاونی‌های غیر فعال به دلایلی از جمله مشکلات اقتصادی، اعتباری، مدیریتی از فعالیت باز مانده‌اند که البته کمیته ویژه‌ای برای بازگشت آن‌ها به چرخه فعالیت در استان‌ها تشکیل می‌شود.

سید حمید کلانتری، معاون تعاون وزیر کار در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به عدم فعالیت 44 درصد از تعاونی‌ها اظهار کرد: برخی از تعاونی‌های غیر فعال به دلایلی از جمله مشکلات اقتصادی اعتباری، مدیریتی از تحرک و فعالیت باز مانده‌اند.

وی افزود:دوره کاری برخی از تعاونی‌ها نیز به دلیل اتمام فعالیت آن‌ها به اتمام رسیده است که البته می‌توان تعاونی‌های مسکن را از این جمله بر شمرد.

معاون تعاون وزیر کار با اشاره به برنامه ریزی وزارتخانه‌ در این خصوص گفت: بازگشت تعاونی‌ها به چرخه فعالیت از جمله امور جاری وزارتخانه است اما کمیته ویژه‌ای نیز برای فعال سازی تعاونی‌ها در استان‌ تشکیل می‌شود تا شرایط و زیر ساخت‌های بازگشت آن را مهیا کند.

کلانتری با اشاره به تفاهم نامه وزارتخانه بانک مرکزی در خصوص تعاونی‌های اعتبار تصریح کرد: 600 تعاونی اعتبار از جمله تعاونی‌های فعال هستند که بانک مرکزی اقدام به تمدید فعالیت آن‌ها و ابلاغ شرایط جدید کرده است.

کلانتری در پایان گفت: تعاونی‌های اعتبار از جمله تعاونی‌هایی هستند که با جذب سپرده اعضای سازمان و نهاد مربوطه شروع به فعالیت می‌کنند و البته بانک مرکزی بر تعاونی‌های اعتبار نظارت دارد از این رو ادامه فعالیت‌ و تمدید مجوز آن زیر نظر بانک مرکزی است و نمی‌توان اعتبار بخشی این دسته از تعاونی‌ها را با دیگر تعاونی‌های وزارتخانه جمع بندی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار