رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از کاشت هفت هزار و ۵۰۰ هکتار گندم آبی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛عبدالرضا بازدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار داشت: در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده بذر مورد نیاز برای کاشت گندم دیم در استان تامین شده است، ولی در مناطق سرد استان با محدودیت تأمین بذر گندم دیم به علت تقاضای بالای کشاورزان و شرایط اقلیمی سال گذشته مواجه هستیم که از طریق بذر خود مصرفی تامین می‌شوند.

وی با بیان اینکه در تأمین کود‌های شیمیائی مورد نیاز استان محدودیتی وجود ندارد گفت: در حال حاضر چهار هزار و ۵۰۰ تن کود فسفاته٬ دو هزار و ۴۰۰ تن کود پتاسه و ۳ هزار تن ازته در استان موجود است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: در راستای اصلاح الگوی کشت و تغییر کشت از بهار به پائیز و برای بهبود مصرف آب  امسال  ۳۰۰ هکتار کشت پائیزه چغندر قند در شهرستان‌های پلدختر٬ رومشگان و کوهدشت کشت می‌شود.

بازدار با اشاره به اینکه امسال سهمیه کشت چغندر قند بهاره استان چهار هزار هکتار بوده، ولی هفت هزار و ۵۰۰ هکتار کشت شده است و پیش بینی می‌شود حدود ۳۵۰ هزار تن تولید داشته باشیم گفت: این در حالی است که ظرفیت کارخانه قند لرستان حداکثر ۲۰۰ هزار تن است و مابقی از طریق رایزنی٬ به کارخانه‌های قند اصفهان٬ نقش جهان٬ شهرکرد و مشهد ارسال می‌شود.

وی گفت: به منظور پایداری در تولید گندم و توجه به کشت کلزا و عدم تحقق سهمیه ابلاغی کشت کلزای پائیزه؛ برنامه ریزی صورت گرفته است که کشت کلزای بهاره در تمام شهرستان‌های استان صورت پذیرد.

انتهای پیام/م

۷۵۰۰ هکتار گندم آبی در لرستان کشت می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.