از ابتدای فصل برداشت گندم در لرستان تا کنون ۳۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اعلام اینکه تاکنون ۳۴۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۳۷۰ هزار تن گندم در لرستان خریداری شود.

کیانوش حمیدیان، سطح زیر کشت گندم در لرستان را ۵۵ هزار هکتار گندم آبی و ۱۹۵ هزار هکتار دیم اعلام کرد و افزود: پیش بینی می‌شود از این سطح ۴۲۰ هزار تن تولید گندم تولید شود.


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به میزان برداشت گندم نسبت به پارسال، گفت: میزان برداشت در کل کشور کاهش پیدا کرده است، چون سال گذشته یک سال ویژه بود، اما میزان تولید امسال گندم استان نسبت به دو سال قبل افزایش قابل توجهی داشته است به طوری که حداقل ۱۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.


حمیدیان بیشترین محصول برداشت شده امسال را تا کنون مربوط به شهرستان ازنا دانست و گفت: در مجموع بجز شهرستان دلفان که بارندگی پاییزه نداشت و در بهار نیز بارندگی به شدت کم بود میزان برداشت گندم در مابقی شهرستان‌های استان تقریبا طبیعی بوده است.


وی با بیان اینکه میزان برداشت گندم در شهرستان‌هایی مانند بروجرد، دورود و ازنا حتی نسبت به پارسال کاهش نداشته است افزود: بیشترین میزان کاهش برداشت گندم به ترتیب مربوط به شهرستان‌های دلفان و کوهدشت بوده است.


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: ۵۲ مرکز خرید، امسال کار خرید گندم در استان را بر عهده دارند.


حمیدیان ب‌های خرید هر کیلو گندم معمولی را هزار و ۳۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم را هزار و ۳۳۰ تومان اعلام کرد و افزود: شرکت غله و خدمات بازرگانی لرستان کار خرید گندم در استان را بر عهده دارد.

انتهای پیام/م

خرید تضمینی گندم کشاورزان لرستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.