کارتهای ملی عادی تا پایان سال معتبر هستند.

صدور کارت ملی هوشمند برای 47 درصد جمعیت استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ الهی تبار ،معاون سیاسی امنیتی استاندار درشورای راهبردی جمعیت استان با اعلام این خبر گفت: براساس مصوبه هیات دولت کارتهای ملی عادی تاپایان سال ۹۶ اعتبار دارند.

وی با بیان اینکه بعد از این تاریخ کارت ملی هوشمند تنها مدرک معتبر برای دستگاههای اجرایی خواهد بود افزود:در سطح استان مراکزی برای ثبت نام تعویض و صدور کارت هوشمند پیش بینی شده است.

 الهی تبار گفت: برای صدور کارت هوشمند ۶۰۰ هزار تقاضا ثبت شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال هم ۳۵۰ هزار تقاضا انجام شود.

همچنین در این نشست با اشاره به اینکه بیش از۷۰ در صد جمعیت استان همدان جمعیت جوان است کاهش جمعیت استان یکی از چالش های پیش روی استان اعلام شد.

الهی تبار گفت: براساس آمار۶ ماهه نخست امسال، طی این مدت بیش از ۱۶ هزار ولادت در استان همدان ثبت شده و میانگین آمار ولادت در استان بیش از ۱۸ درصد است.

وی بیان داشت : طی ۶ ماهه نخست امسال آمار فوت در استان ۳ درصد کاهش داشته که میانگین فوتی در سطح استان هم ۵ و هفت دهم درصد است.

الهی تبار ادامه داد : در۶ ماهه نخست امسال ۹ هزارو ۶۰۰ مورد ازدواج در استان گزارش شده است.

وی تصریح کرد: در زمینه طلاق شاهد کاهش ۲ و چهاردهم درصدی طی این مدت هستیم و در مجموع روند کاهش طلاق از سال گذشته آغاز شده وهمچنان ادامه دارد.

انتهای پیام/ش.و

47 درصد همدانی ها کارت هوشمند دارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.