دبیرکل کانون نمایندگان ادوار از برگزاری کنگره تشکل متبوعش در آذر سال جاری خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین سبحانی‌نیا دبیرکل کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از برگزاری کنگره تشکل متبوعش در آذرماه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: براساس قانون جدید فعالیت احزاب و تشکل‌ها، باید تمامی احزاب کنگره برگزار و در چارچوب تدوین شده تشکیلات خود را با قانون هماهنگ کنند.

وی ادامه داد: هفته آینده نشست هیئت رئیسه کانون نمایندگان ادوار برگزار می‌شود و در مورد نحوه برگزاری کنگره تصمیم‌گیری می‌کنیم.

سبحانی نیا درباره دفاتر استانی کانون نمایندگان ادوار گفت: عملا تمامی نمایندگان ادوار شهرستان‌ها و نمایندگان فعلی عضو کانون نمایندگان محسوب می‌شوند و این کانون تشکیلات مردمی دامنه‌دار نیست که اعضایش را مردم تشکیل دهند.

شایان ذکر است که کانون نمایندگان ادوار تشکلی غیرتجاری – غیر انتفاعی و دارای شخصیت حقوقی است. این تشکل با اهدافی همچون تلاش در راستای پاسداری از جایگاه والای کانون نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، نهادینه کردن و رعایت شئون و تأمینات مسئولیت نمایندگی مجلس چه در دوره تصدی و چه پس از آن، اقدام به پژوهش در زمینه منزلت اجتماعی مجلس ، شناخت مسائل و مشکلات مردم، ارائه پیشنهاد برای افزایش کارآیی مجلس و همکاری با دستگاه‌های ستادی و اجرایی کشور، ارائه پیشنهادها و طرح‌های مشورتی تأسیس شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار