اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید با محوریت حوادث،آگاهی از مخاطرات،ارتقای تاب آوری جامعه، افزایش امید برگزار می شود.

اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم روز جهانی کاهش بلایا باحضور رئیس سازمان مدیریت بحران کشور و دست اندرکاران حوادث کشور در سالن شهید رجایی وزارت کشور برگزار شد.

 سازمان مدیریت بحران کشور با همکاری اداره کل مدیریت بحران یزد،اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه امید با محوریت حوادث،آگاهی از مخاطرات،ارتقای تاب آوری جامعه، افزایش امید،ترویج فرهنگ ایمنی،کاهش خطرپذیری بلایای طبیعی،مدیریت بحران و رفتار انسان ها در بحران برگزار می کند.

بخش تولیدات غیر حرفه ای مردمی با هدف تولید و دریافت آثار کوتاه موبایلی و مستند مردمی،فیلم کوتاه داستانی،فیلم مستند و تولیدات آموزشی تلویزیونی از بخش های این جشنواره است.

فراخوان این جشنواره در 15 مرداد داده شده  و آخرین مهلت ارسال آثار یکم آذر ماه است که هجدهم همان ماه آثار منتخب معرفی می شود و در نهایت اختتامیه برنامه در 5دی همزمان با روز ملی ایمنی در برابر زلزله و سالروز زلزله بم در شهر یزد برگزار و به برگزیدگان هدایایی تقدیم می شود.

لازم به ذکر است؛ فعالیت همه فیلم سازان،نهادها،سازمان های دولتی و تهیه کنندگان بخش خصوصی در این جشنواره آزاد است.

 اسماعیل نجار رئیس سازمان مدیریت بحران کشور نیز گفت: از سال گذشته افراد «بحران یاور» را مانند جانفشانی  راننده بلدوزر را تقدیر می کنیم که در سیل نیریز ، 14نفر را از مرگ حتمی نجات داده بود.

وی گفت:صدا و سیما در بحث مدیریت بحران، کمک قابل توجهی می تواند بکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار