۸۰ درصد جمعیت مرزی خراسان جنوبی عشایر هستند که سد محکمی از نظر امنیتی برای استان محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در گردهمایی معاونین توسعه و امور زیربنایی ادارات کل امور عشایری کشور که به میزبانی استان خراسان جنوبی برگزار شد گفت : مشکلات جامعه عشایری بر کسی پوشیده نیست.


وی افزود: خشکسالی 18 ساله در جنوب کشور به خصوص خراسان جنوبی آثار شدیدی داشته و عامل بحران‌های زیادی برای این منطقه شده است.


نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت : خشکسالی‌ها سبب کاهش تولید شیر دام‌های عشایر شده و بیشترین تاثیر خشکسالی در زنجیره غذایی عشایر نمود پیدا کرده است.


افضلی با بیان اینکه در هر سالی باید 20 درصد راه‌های روستایی و عشایری بهسازی شود اظهار داشت: در این راستا تا پایان برنامه ششم نباید هیچ راهی وجود داشته باشد که خدمات رسانی نشده باشد.


وی با بیان اینکه مجلس نیرو‌های عشایری خوبی دارد افزود: بخش عشایری و جایگاه عشایری یک موقعیت است و عشایر درصد خوبی از نمایندگان را تشکیل می‌دهند.


نماینده مردم نهبندان و سربیشه همیشه نباید در یک سطح زندگی توقف داشته باشند بلکه باید با حفظ فرهنگ، ارتقاء پیدا کنند.


افضلی با بیان اینکه تاکنون گوشت خراسان جنوبی بهترین گوشت دنیا بوده است بیان کرد: کرک یکی از زنجیره‌های مهم تولیدات صنایع دستی است که متأسفانه افت کرده است.


وی با بیان اینکه صنعت قالی بافی در استان خراسان جنوبی رونق خوبی دارد تصریح کرد: 25 درصد صادرات قالی کشور نیز مربوط به کار دست بانوان خراسان جنوبی است.
انتهای پیام/ک


گوشت خراسان جنوبی بهترین گوشت دنیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.