رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: رابطه مردم و انقلاب گسستنی نیست و برای حفظ کشور و انقلابشان فداکاری کرده اند و می‌کنند.

به گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل صبح امروز سه‌شنبه ( 25مهر) در دومین کنفرانس پدافند غیرعامل و توسعه پایدار که در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: پدافند غیر عامل در بسیاری از کشورها با چند حوزه و گرایش مختلف دنبال می شود، در آمریکا و روسیه وزارتخانه ای مخصوص پدافند وجود دارد.

وی ادامه داد: اداره مردم در شرایط اضطرای بسیار اهمیت دارد و کشورهای مختلف برای این شرایط برنامه های متفاوتی دارند. وقتی جنگ های جهانی را مورد بررسی قرار می دهیم می بینیم که مردم در این جنگ ها نقش هدف را داشتند. 

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور به جنگ 22 اسرائیل علیه محور مقاومت اشاره کرد و افزود: محور مقاومت تلاش مناسبی برای بسیج افکار عمومی علیه رژیم نامشروع صهیونیستی انجام داد و مقامات آمریکایی گفتند قدرت بسیج افکار عمومی علیه ما حتی از جنگ هسته ای هم قوی تر بود.

وی نقش مردم و رسانه را در جنگ ها بسیار مهم عنوان کرد و ادامه داد: آمریکایی ها به این نتیجه رسیده اند که نمی توانند در برابر اراده مردم ایستادگی کنند، به همین دلیل جنگ‌های بی قاعده را مطرح کردند که در آن مردم را با ابزاری مانند رسانه، علیه حکومت ها بسیج می کنند و باعث ایجاد شورش می شوند.

وی افزود: در این جنگ هدف ناتوان سازی حکومت ها در پاسخگویی به نیازهای مردم است.آنچه در عراق و سوریه تحت عنوان داعش در جریان است از همین نوع است که افرادی از همان کشور علیه کشور خودشان اقدام می کنند.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل اظهار کرد: علاوه بر تاثیر رسانه ها در جنگ، تاثیرگذاری آنها بر اذهان افراد خصوصا با گسترش شبکه های اجتماعی نیز مطرح است. متاسفانه در کشور ما این ابزار در اختیار حکومت نیست و باعث می شود جهت دهی به اذهان عمومی از خارج از مرزها صورت بگیرد.

جلالی با تاکید بر لزوم آگاهی فرمانداران و بخشداران کشور در برابر حوادث، گفت: در زمان وقوع بحران باید وظایف دستگاه های مختلف بر اساس سناریوهای از قبل تعریف شده، مشخص باشد تا در زمان اضطراری با بحران مدیریت مواجه نشویم.

وی افزود: خوشبختانه وزارت کشور به این موضوع اهتمام خوبی دارد و در شرح وظایف بخشداران و فرمانداران توجه به اصول پدافند غیرعامل ذکر شده است.

جلالی با بیان اینکه در استان های هسته ای با فرماندهی استانداران، طرح ریزی های لازم انجام شده است، اضافه کرد: این طرح ها در سالهای گذشته تمرین شده و امسال نیز تمرین می شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل تاکید کرد: امروز تهدیدات در یک تغییر جدی غالبا مردم محور شده، این تهدیدات چه در حوزه رسانه و چه زیرساخت ها غالبا متوجه مردم و آسیب رسانی به آنها است.

وی با بیان اینکه رویکرد پدافند غیرعامل در کشورمان مردم محور است، گفت: مردم عالی ترین و ارزشمندترین سرمایه ما هستند، اگر ما از کشور و زیرساخت ها محافظت می کنیم برای حفظ جان مردم است؛ رابطه مردم و انقلاب اسلامی گسستنی نیست آنان برای حفظ کشور و انقلابشان فداکاری کرده اند و می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار