مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از انعقاد ۲۲۰ قرارداد با سرمایه‌گذاران در شهرک‌های صنعتی نی ریز خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: ۵ شهرک و ناحیه صنعتی در شهرستان نی‌ریز ایجادشده که در حال حاضر کار واگذاری زمین در ۴ شهرک صنعتی در این شهرستان انجام شده است.

وی افزود: شهرک صنعتی سنگ با ۱۸۶ هکتار مساحت، شهرک صنعتی تنگ حنا با ۶۰ هکتار مساحت، شهرک صنعتی آباده طشک با ۸۵ هکتار و ناحیه صنعتی ده فاضل نیز با ۴۶ هکتار آماده استقرار واحد‌های صنعتی و شهرک صنعتی غدیر نیز با ۱۲۰ هکتار در مراحل امور زیرساختی است.

فتوحی با بیان اینکه درمجموع مساحت اراضی در اختیار شهرک‌های صنعتی شهرستان نی‌ریز حدود ۵۰۰ هکتار است، افزود: تاکنون ۲۲۰ قرارداد سرمایه‌گذاری با متقاضیان در این شهرک‌های صنعتی منعقد و از این تعداد ۲۰۰ واحد تولیدی، صنعتی و سنگ‌بری با اشتغال افزون بر هزار و ۸۸۰ نفر در مرحله فعالیت است.

وی بابیان اینکه شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز از مهم‌ترین شهرک‌های تخصصی سنگ کشور و خاورمیانه محسوب می‌شود، بیان کرد: استقرار ۱۶۰ واحد مرتبط با سنگ‌بری و فراوری سنگ و با اشتغال‌زایی هزار و ۵۰۰ نفر در این شهرک صنعتی بیانگر اهمیت ویژه این شهرک صنعتی درزمینه‌ی جانبی مرتبط با سنگ است.

فتوحی گفت: در شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز زیرساخت‌ها و امکانات زیربنایی موردنیاز صنعتگران، وجود دارد و با اجرای برنامه توسعه کیفی این شهرک صنعتی در وضعیت مناسب زیرساختی قرار خواهد گرفت.

وی بابیان اینکه اراضی صنعتی، شهرک صنعتی سنگ نی‌ریز به سرمایه‌گذاران واگذارشده است، ادامه داد: با توجه به وجود متقاضیان جدید سرمایه‌گذاری در این شهرک صنعتی، طرح توسعه شهرک صنعتی سنگ در دستور کار قرارگرفته و تلاش می‌کنیم در تعامل با دستگاه‌های اجرایی الحاق ۲۳ هکتار به این شهرک صنعتی، بستر مناسب برای استقرار واحد‌های جدید در شهرک سنگ فراهم شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با اشاره به حمایت‌های نرم‌افزاری از فعالان صنعتی مستقر در این شهرک صنعتی، تصریح کرد: این شرکت از حضور فعالان سنگ نی‌ریز در نمایشگاه‌های بین‌المللی و داخلی حمایت و بخشی از این هزینه‌ها را به‌صورت یارانه به این واحد‌ها پرداخت می‌کند و تاکنون نیز تور‌های نمایشگاهی داخلی و خارجی با حمایت این شرکت انجام‌شده است.

فتوحی با اشاره به استقبال سرمایه‌گذاران خارجی از سرمایه‌گذاری در شهرک صنعتی تنگ حنا از اجرای طرح توسعه این شهرک صنعتی خبر داد و گفت: با الحاق اراضی ۱۲ هکتاری مساحت این شهرک به بیش از ۶۲ هکتار افزایش یافت که این اراضی به سرمایه‌گذار خارجی برای ایجاد واحد صنعتی تولید کربنات کلسیم از ضایعات سنگ معدن واگذارشده است.

وی بیان کرد: پیش‌ازاین نیز سرمایه‌گذار چینی با انعقاد قرارداد با این شرکت کار ساخت واحد صنعتی فراوری کرومیت را آغاز کرده بود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با تاکید بر اختصاص مشوق‌های ویژه سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی کم تقاضامحور نی‌ریز، اظهار داشت: به علت ظرفیت‌های موجود در شهرستان نی‌ریز درزمینه‌ی معادن سنگ تزئینی و نما و نیز معادن کرومیت با اختصاص این مشوق‌ها، امیدواریم شاهد افزایش جذب سرمایه‌گذار به‌ویژه در حوزه‌های فراوری سنگ معدن باشیم.
انتهای پیام/ر

اختصاص مشوق‌های سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی کم تقاضامحور نی‌ریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.