مدیرگروه تغذیه مرکز بهداشت استان ایلام اجرای شعار جهانی غذا در سطح روستاها را مستلزم ایجاد زیرساخت کافی و لازم است.

تحقق شعار روز جهانی غذا مستلزم ایجاد زیرساخت در روستاها

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛  داوود علیمردانی در نشست روز جهانی غذا با موضوع «آینده مهاجرت را تغییر دهید، سرمایه‌گذاری در امنیت غذایی و توسعه روستایی»، گفت : روز جهانی غذا مربوط به واحد خاصی نیست و همه باید در این زمینه برای سلامت غذایی تلاش جدی کنند و طوری کار شود که به تحقق شعار جهانی روز غذا نزدیک شویم.

وی بابیان اینکه آموزش و فرهنگ‌سازی درباره لزوم استفاده از غذاهای سالم باید بیشتر شود و در این زمینه رسانه باید به بهداشت و دستگاه‌های مربوطه کمک کند، تاکید کرد : آموزش‌ها در سطح مدارس و مهدهای کودک بیسار حائز اهمیت است و در این زمینه آموزش‌وپرورش و بهزیستی باید کمک کنند.

علیمردانی با تأکید بر اینکه اجرای شعار جهانی غذا در سطح روستا مستلزم ایجاد زیرساخت کافی و لازم است، اظهار کرد: بهداشت به‌تنهایی نمی‌تواند این شعار را در روستاها اجرا کند بلکه حضور مابقی دستگاه‌ها دخیل در مدیریت روستا بسیار مهم و حائز اهمیت است.

مدیر گروه تغذیه مرکز بهداشت استان ایلام افزود : شهرداری‌ها باید درزمینهٔ تبلیغ پیام‌های آموزشی بر روی اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و معابر عمومی تلاش بیشتری داشته باشد.

 

انتهای پیام/ه

 

برگزاری جشنواره روز جهانی غذا در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.