استاندار ایلام با اشاره به اینکه همچنان استان ایلام و خروجی رسمی مهران به عنوان مسیر و کانون اصلی تردد زائران برای شرکت در ایین اربعین حسینی (ع) است بر لزوم افزایش تلاش ها برای انجام سهل و روان تردد زائران و میزبانی مناسب انها تاکید کرد.

انتخاب اول زائران اربعین حسینی مرزمهران است

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام،محمدرضا مروارید در نشست ستاد اربعین استان اعلام کرد: با 10 درصد افزایش نسبت به اربعین پارسال، دستکم یک میلیون و 200 هزار زائر امسال از طریق مرز مهران به کربلای معلی عزیمت خواهد کرد.

 

مروارید شمار افرادی که بعد از آیین اربعین از طریق استان ایلام و مرز مهران به کشور بر می گردند یک میلیون و 500 هزار نفر عنوان کرد.

 

وی افزود: اعضای این ستاد با همراهی مردم متناسب با زیادتر شدن اعتماد زائرانی که ایلام ومهران را برای تردد اربعینی از مرز انتخاب کرده اند برای ارائه خدمات بهتر اقدام وتلاش کنند.

 

رئیس ستاد اربعین استان ایلام به تلاش و خدمت دستگاه های مختلف برای میزبانی زائران اربعین اشاره کرد و گفت: سپاه پاسداران یکی از ارگان هایی است که همواره در همه حوزه ها در کنار ما خدمت رسانی کرده و با ظرفیت خوبی که در حوزه درمان، حمل ونقل ، سوخت، تامین بالگرد،تهیه غذا و سایر خدمات مسئولیت های مهم بسیاری بر عهده گرفته است و امسال نیز ما را یاری خواهد کرد.

 

مروارید اظهار کرد: طبق پیش بینی هواشناسی امسال در ایام محرم و اعزام زائران در آبان ماه بارندگی بالاتر از حد نرمال وجود دارد و مسلما خدمت رسانی و تمهیدات بیشتری در زمینه اسکان و درمان باید اندیشیده شود.

 

استاندار ایلام به ضرورت اخذ روادید توسط زائران اشاره کرد و افزود: هیچ زائری بدون دریافت ویزا از مرز مهران خارج نمی شود و کشورعراق نیز امسال بر این موضوع تاکید کرده و از ورود غیر قانونی زائران جلوگیری می کند.

 

ورود و خروج حدود سه میلیون زائر اربعین حسینی از مرز مهران در بازه زمانی کمتر از 2 هفته در حالی است که متوسط روزانه تردد زائران از مرز مهران در طول سال شش هزار نفر است.

 

استان مرزی ایلام و به طور مشخص مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی مرکز استان مهم ترین کانون تردد زائران عتبات عالیات ایران وعراق است.

 

استان ایلام در محدوده شهرستان های ایلام ، مهران و دهلران 430 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.

انتهای پیام/اس

مرز مهران انتخاب اول زائرین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.