حدود ۲۰۰ جراحی هیپنوتیزم در مشهد فعالیت می کنند، که این تعداد، از تعداد کل جراحی‌های ایران بیشتر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  مهدی فتحی دبیر انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اولین کنفرانش خبری کنگره بین المللی مدیریت ذهن گفت:هرجا که ذهن وجود دارد باید مدیریت حضور داشته باشد.

وی افزود: ذهنیت شکل دهی فرایند ذهن است، ذهن و ذهنیت جدا نیست، چنان چه ذهنیت انسان درست شکل بگیرد رفتار انسان نیز رفتاری مناسب خواهد بود.

وی ادامه داد: کنگره‌ی بین المللی مدیریت ذهن اولین کنگره‌ای است که در آسیا برگزار می‌شود، و تنها دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که برگزاری این کنگره را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌کند.

دبیر انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران گفت: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده‌های تربیت بدنی، و سه موسسه‌ی مدیریت ذهن خارجی، از حامیان برگزاری این کنگره هستند.

فتحی ادامه داد:۲۵ شرکت کننده خارجی از آلمان، سوئد، بلژیک و عمارات در این کنگره حضور دارند. در این کنگره ۹۱ مقاله دریافت شده است؛ که تعداد ۶ عدد از این مقاله‌ها در قالب سخرانی است و ۶ مقاله نیز به صورت پوستر تهیه شده است.

وی گفت:: در این کنگره ۹ کارگاه جانبی کاربرد‌های مدیریت ذهن به صورت عملی انجام می‌شود.

دبیر انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران افزود: کارگاه‌های مدیریت ذهن در حوزه‌های درمان، یادگیری، خانواده، هنر و ورزش به فعالیت خود می‌پردازند.

فتحی ادامه داد: تمام غایت و هدف ما از اجرای این کنگره، ایجاد واحد‌های مستقل آموزشی در دانشگاه‌ها تحت عنوان مدیریت ذهن است.

دکتر سهرابی رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهد هم در ادامه این نشست گفت:مسابقات قهرمانی یک نبرد روانی است و هرکس بتواند برنده‌ی نبرد روانی باشد، پیروز میدان است.

وی افزود: قرار است در دانشگاه فردوسی مشهد کمیته‌ای تحت عنوان هیپنوتیزم ورزشی ایجاد شود تا از این طریق بتوانیم عملکرد ورزشکاران را بهبود ببخشیم.

رئیس دانشکده تربیت بدنی دانشگاه فردوسی مشهدادامه داد: یکی از راه‌های ارتقا رکورد‌ها بهبود مهارت‌های فنی است، اما در کنار مهرات‌های فنی باید ورزشکار از لحاظ روحی و روانی در شرایط خوبی باشد.

سهرابی گفت: همه تلاش‌ها می‌شود تا افرادی که متخصص رفتار‌های ذهن هستند، در کنار تیم‌ها قرار بگیرند و آن‌ها را راهنمایی کنند.

وی افزود: این متخصصین به دلیل تخصص ویژه‌ای که دارند و هم چنین به دلیل بی طرف بودنشان می‌توانند از عوامل بهبود عملکرد ورزشکاران باشند.



انتهای پیام // ز.‌ی



برگزاری اولین کنگره بین المللی مدیریت ذهن در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.