مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی بیرجند از اجرای عملیات فاز دو احیاء و بازآفرینی محور تاریخی بهارستان – چهاردرخت خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ نصرآبادی،مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی بیرجند گفت: عملیات پروژه احیاء و بازآفرینی محور تاریخی بهارستان - چهاردرخت (گذر تاریخی خواجه ها) که با مشارکت اداره کل راه و شهرسازی استان، شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی، شهرداری و اداره کل میراث فرهنگی و شرکت توزیع نیروی برق و شرکت آب و فاضلاب استان در حال انجام است.

وی افزود: شرح عملیات شامل تبدیل شبکه هوایی به زمینی، اصلاح شبکه فاضلاب، جمع آوری آسفالت، جداره سازی، و اجرای ساباط و عملیات کف سازی است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی شهر تاریخی بیرجند گفت: هدف از این عملیات حذف آلودگی های منظری و آزاد سازی فضا و ساماندهی و بهسازی معابر محدوده بافت تاریخی شهر بیرجند است.

نصر آبادی افزود: مرحله اول این پروژه که شامل جداره سازی و تبدیل شبکه هوایی به زمینی و اصلاح شبکه فاضلاب و اجرای ساباط های قدیمی می باشد به اتمام رسیده است و هم اکنون در مرحله جمع آوری آسفالت معابر است و پس از این مرحله عملیات کف سازی آغاز خواهد شد.

وی گفت: بافت تاریخی بیرجند از جمله بافتهای با ارزش تاریخی در مرکز استان خراسان جنوبی است و دارای بناهای تاریخی با ارزش و با قدمت است.
انتهای پیام/ب


محور بهارستان-چهار درخت احیاء می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.