رییس شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی از آغاز واکسیناسیون رایگان سگ های صاحبدار علیه بیماری هاری در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  ؛یاسر علیزاده سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی با بیان اینکه سالانه بیش از 500 قلاده سگ صاحب دار، گله، سگ های نگهبان در این شهرستان علیه بیماری هاری واکسینه می شوند گفت:هاری یک بیماری عفونی حاد و کشنده ویروسی قابل انتقال از حیوان به انسان است که علائم این بیماری در سگ ها عمدتا شامل ترس، حالت تهاجمی، ریزش بزاق از دهان، گیجی و تشنج است.

وی با اشاره به کشندگی بالا بیماری هاری حتی تا 100 درصد گفت:افراد در صورت گزدیگی از سوی حیوان مشکوک به هاری حتما باید برای درمان به مراکز درمانی مراجعه کنند چراکه پس از ظهور علائم بالینی چه در انسان و چه در حیوان درمان پذیر نیست و مرگ بیمار حتمی خواهد بود.


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ثلاث باباجانی آموزش مردم در خصوص اهمیت بیماری، کنترل هاری حیوانات وحشی و واکسیناسیون را از مهمترین راهکارهای پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان کرد.


وی ادامه داد: واکسیناسیون سگ های نگهبان و گله در ابتدای فصول سرد سال که احتمال درگیری با حیوانات وحشی مانند شغال، روباه و گرگ را دارند یکی از راه های پیشگیری از بیماری هاری است.

 

انتهای پیام/ز

واکسیناسیون سگ های نگهبان و گله

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.