رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از واکسیناسیون بیش از دو میلیون نوبت سر دام عشایر این استان در سال جاری علیه بیماری‌های واگیردار دامی و قابل انتقال به انسان خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مجید همتی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به خدمات ارائه شده به عشایر استان در سال جاری بیان کرد: حفظ و حراست از سرمایه های دامی عشایر استان همواره مورد توجه و تاکید دامپزشکی قرار داشته و عشایر تحت پوشش خدمات رایگان دامپزشکی قرار دارند.

وی مراقبت و پایش های مستمر بیماری های دامی توسط بخش دولتی و نیز اعزام اکیپ‌های متعدد برای واکسیناسیون دام عشایر در کلیه فصول سال را از جمله خدمات ارائه شده به این قشر برشمرد و گفت: اکیپ های مذکور حتی به دورافتاده‌ترین مناطق خارج استان که عشایر حضور داشته باشند نیز اعزام می شوند.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از دیگر خدمات ارائه شده به عشایر به سمپاشی رایگان بدن و جایگاه های نگهداری دام، مبارزه با انگل های خارجی بدن، درمان دام های بیمار و مراقبت از بیماری ها اشاره کرد.

همتی  بیان کرد: ایمن سازی بدن دام های عشایر کوچ رو که وارد منطقه جدید می شوند در برنامه های کنترلی سازمان دامپزشکی قرار دارد و با توجه به همجواری استان با کشور عراق توجه به این حوزه بیش از دیگر حوزه‌ها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همواره شاهد حضور عشایر سایر استان‌های همجوار به استان کرمانشاه هستیم که به محض ورود عشایر به استان واکسیناسیون دام های آنها انجام می شود.

همتی افزود: جمعیت دام عشایر استان کرمانشاه حدود یک میلیون و 100 هزار راس است که شامل عشایر کوچ رو داخل و خارج از استان است.

 

انتهای پیام/ز

بیش از دو میلیون نوبت دام عشایر واکسینه شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.