جمعی از روشن دلان و مسئولان بهزیستی بمناسبت روز عصای سفید با حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در این دیدار گفت::زمانی که به قرآن و آیات الهی نگاه می‌کنیم ادبیات آن برای ارتباط با همه انسان‌ها همسان سازی شده است، به همین دلیل اصولا معنای نابینایی در قرآن با آنچه در عصر جاهلیت بوده، متفاوت است.

وی افزود: در عصر جاهلیت به انسانی که چشم ظاهری او نمی‌بیند نابینا و فردی که چشم سالمی دارد بینا می‌گفتند؛ اما با نزول قرآن این ادبیات بهم ریخت و معنای واقعی بینایی و نابینایی تعریف شد.

امام جمعه قزوین گفت: برخی افراد نابینا به علت دقت، فهم و بصیرتی که دارند بسیاری از افراد بینا باید به آن‌ها غبطه بخورند.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین هم در این دیدار گفت : نابینایان در استان قزوین قرآن، ادعیه و کتاب‌های مداحی را به خط بریل نداشتند؛ اما با راه اندازی موسسه خصوصی سعی شد امکاناتی در این حوزه فراهم شود.

وارثی مشکل اساسی نابینایان را موضوع اشتغال دانست و گفت: این مشکل امروز یک مسئله عمومی است، اما برای نابینایان مسئله سخت تری است، زیرا آن‌ها را دچار آسیب‌های اجتماعی بزرگی می‌کند.

انتهای پیام/

 

دیدار مسئولان بهزیستی با امام جمعه قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.