رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بیش از ۷۷ هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری و تحویل سیلو‌ها شده است.

بیش از ۷۷ هزار تن گندم تحویل سیلو‌های سیستان و بلوچستان شده است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،رضا نجفی رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: امسال ۷۶ هزار و ۶۵۰ هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان به زیرکشت گندم اختصاص داشت که ۶۰ درصد آن در شمال و ۴۰ درصد نیزدر جنوب این استان بوده است.

وی افزود: ارزش ریالی مطالبات گندمکاران سیستان و بلوچستان بیش از هزار میلیارد ریال است که تاکنون بیش از ۹۰ درصد آن توسط بانک کشاورزی پرداخت شده است.

نجفی گفت: عمده ارقام گندم زیر کشت در سیستان و بلوچستان شامل ارقام هامون، کراس بولانی، سیستان و چمران ۲، تفتان و روشن است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۱ مرکز خرید تضمینی گندم در این استان فعال بوده و گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را به قیمت هر کیلو ۱۳ هزار ریال خریداری می‌کرد.

هم اینک در بیش از ۲۰۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان محصولات زراعی و در ۸۰ هزار هکتار از باغ‌های استان انواع میوه‌های گرمسیری، نیمه گرمسیری و سردسیری تولید می‌شود.


انتهای پیام /ع

بیش از 70 هزارتن گندم دراستان خریداری شده است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار