معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی از برداشت 130 هزار تن پیاز از مزارع استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ محمد جواد تشکری معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با اشاره به افزایش سطح زیرکشت پیاز خراسان شمالی در سال زراعی جاری گفت: امسال مصوب سطح زیر کشت این محصول 2 هزار و 300 هکتار بوده که تا 2 هزار و 800 هکتار هم کشت شده  که پیش بینی می شود از این سطح 130 هزار تن محصول برداشت شود.

وی افزود:از ابتدای فصل برداشت محصول پیاز در خراسان شمالی تاکنون 60 درصد مزارع آن برداشت و به بازار عرضه شده است که مابقی تا اوایل آبان ماه برداشت خواهد شد.

تشکری قیمت خرید تضمینی پیاز از کشاورزان این استان را کیلویی 2 هزار و 820 ریال عنوان و اظهار کرد: پیاز به عنوان یک کشت پردرآمد برای کشاورزان محسوب می شود و در زمانی که این محصول گران شده بود تولید زیاد این محصول در استان به کشور کمک کرد.

وی گفت:امسال خرید پیاز از کشاورزان این استان در مقایسه با سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیشترین پیاز تولیدی در این استان به بازار عرضه می شود و قیمت آن به خوبی کنترل می شود و ارقام آن، زرد با کیفیت و انبارداری خوب قرمز و سفید است که 80 درصد ارقام این محصول در استان خراسان شمالی زرد است.

به گفته تشکری کشت پیاز در برخی از مناطق اسفندماه و بیشتر در اردیبهشت ماه کشت می شود و برداشت برخی از محصول در تیر و مردادماه و مابقی در اواخر تابستان ادامه دارد.

انتهای پیام/آ

افزایش 10 درصدی قیمت خرید پیاز از کشاورزان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.