مانور امداد رسانی جاده ای استان مرکزی برگزار شد تا آمادگی نیروهای امدادی و خدمات رسان سنجیده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ اولین مانور امداد رسانی جاده ای استان مرکزی با هدف بررسی سرعت عمل دستگاه های امداد رسان و خدماتی برگزار شد.


این مانور تیم های با تصادف منجر به فوت و آتش سوزی فرضی آغاز شد و توان و سرعت دستگاه های امدادی ، اورژانس ، پلیس ، آتش نشانی و هلال احمر بررسی شد.


شارقی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی در گفتگوبا گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با بیان اینکه حدود 60 درصد مرگ میرهای ناشی از حوادث رانندگی جاده ها دقایقی پس از وقوع حوادث اتفاق می افتد گفت:با توجه به اهمیت عملیات امدادرسانی سریع و به موقع پس از وقوع تصادفات رانندگی و تاثیر آن در کاهش پیامدهای ناشی از آن و همچنین هماهنگی بین دستگاهی ، مانور امدادرسانی جاده ای اجراشد.

شارقی افزود: زمان رسیدن دستگاه های امدادی به محل حادثه بسیار مهم است و برگزاری این مانورها آمادگی دستگاه های خدمات رسان را افزایش می دهد.

وی اضافه کرد : یکی از عوامل مهم و اساسی در کاهش پیامدها و ضایعات حوادث ، همکاری و هماهنگی بین دستگاههای امدادرسان جاده ای است که در این راستا اجرای مانور امدادرسانی جاده ای فرصت مناسبی برای شناسایی آسیب ها، محدودیت ها وچالش های فراروی عملیات امدادرسانی و بروز قابلیت ها و فرصت ها است.

انتهای پیام / ج

مانور امدادرسانی جاده ای استان مرکزی اجرا شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.