رئیس فدراسیون ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی و محلی گفت: امیدوار بودیم سهم ورزش روستایی از یک درصد مالیات ارزش افزوده مشخص شود.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان غلامرضا جعفری رئیس فدراسیون ورزش های روستایی و بازی های بومی و محلی در گفت و گو با رادیو ورزش در ارتباط با اقدامات فرا فدراسیونی که طی چند سال اخیر در جهت توسعه ورزش روستایی انجام شده است، گفت: آیین نامه توسعه فضاهای ورزشی در مناطق روستایی را بنده با همکاری دوستان در سال 87 تدوین کردم. در آن سال ها همزمان مدیرکل ورزش روستایی و رئیس فدراسیون بودم. در بحث فضاهای ورزشی قطعاً اقدامات قابل توجهی انجام شده است. طرح ضربتی که شکل گرفت، از بخش عوارض سیگار و نوشابه اعتباری حدود 20 میلیارد تومان سالیانه به بحث توسعه فضاهای ورزشی در مناطق روستایی اختصاص پیدا کرد.

او ادامه داد: در بحث ورزش های روستایی و بازی های بومی محلی فعالیت ها آنقدر گسترده است که حتی اگر مالیات بر ارزش افزوده به 1 درصد برسد که 5،6 هزار میلیارد می شود، باز هم نمی تواند پاسخگوی نیازهای حوزه روستایی را در بحث ورزش باشد.

رئیس فدراسیون ورزش های روستایی، اضافه کرد: قانون بیست و هفت صدم یک درصد در چارچوب مصوبات قانون برنامه ششم در مجلس تصویب شد که برای این قانون باید از نمایندگان تقدیر و تشکر کرد. اما به نظر من بد نبود در قالب این قانون سهم ورزش روستایی به درصد مشخص می شد. این پول اگر در اختیار وزارت ورزش قرار می گرفت، ما می توانستیم در قالب یک تفاهم بودجه هر بخش را مشخص کنیم. خلاء و کمبودهای ما در حوزه روستایی است. اگر این پول به استان ها برود، منابع استانی دیگر به بحث توسعه فضاهای ورزشی معطوف نمی شود. چه خوب می شد که در قالب یک تفاهم نامه با استاندار بر اساس سیاست های وزارت ورزش و شاخص های مدون، سهم ورزش روستایی مشخص می شد.

جعفری تأکید کرد: بنده و همکارانم در طول این 4 سال رویکرد فعالیت هایمان را به این بحث معطوف می کنیم که منویات مقام معظم رهبری را به عنوان سرفصل سیاست ها، با هماهنگی دولت و مقام عالی وزارت تعدیل ببخشیم تا بتوانیم درصیانت از ارزشهای فرهنگی کشور در عرصه بین الملل بیش از پیش اهتمام داشته باشیم.  

انتهای پیام/

اظهارات جعفری درباره بودجه ورزش  روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار