دادستان دادسراي انتظامي قضات گفت:نظارت عام در دستگاه قضایی به عهده همه نیروهاست و به صورت خاص رؤسای کل نظارت عالیه در مجموعه‌ها را دارند و هر گونه علت یا عواملی که باعث تضییع حق شود با نگاه تیزبین مدیران مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام محمد موحدی‌آزاد در آیین تکریم و معارفه مسؤول واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان اصفهان، هدف قضات و منصب قضا را در جامعه اسلامی نه رسیدن به دنیا و مطامع بلکه هدفی تربیتی جهت حاکم کردن تقوای الهی دانست.

وی افزود: بسیاری از اصول و فروع دین از جمله عبادات و حتی شهادت در راه خدا روش تربیتی اسلام محسوب می‌شود اما قضاوت و اجرای عدالت و اصلاح امور علاوه بر روش تربیتی هدف تربیتی است که همانا تقویت و حاکمیت تقوا در جامعه را نیز به همراه دارد و بی‌شک قضات در دستگاه قضایی با صدور آرای متقن روح عدالت‌خواهی را تثبیت کرده و در خط مقدم رشد، تعالی و تهذیب جامعه و هدایت هر چه بیشتر افراد به تقوا قرار دارند.

دادستان دادسرای انتظامی قضات، اعمال نظارت قوی ازسوی مدیران را در هر مجموعه لازمه صحت، پیشرفت و تعالی دانست و گفت: از یک سو با تقواترین و سالم‌ترین نیروها و کارکنان را دستگاه قضایی داراست و از سوی دیگر بیشترین و قوی‌ترین واحدهای نظارتی نیز در همین دستگاه وجود دارد و نظارت در قوه قضاییه شامل نظارت درونی و بیرونی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش بر نظارت دقیق و مستمر قضات و دادستان‌ها بر حسن انجام وظایف و عملکرد ضابطان تأکید و خاطرنشان کرد: مراعات در حفظ حقوق متهم، آزادی‌های مشروع و حقوق شهروندی از سوی ضابطان از جمله مواردی است که باید تحت نظارت مستمر و دقیق مسؤولان قضایی قرار داشته باشد چرا که با اعمال نظارت در این حوزه رضایتمندی هر چه بیشتر عمومی نیز حاصل خواهد شد.

موحدی‌آزاد همچنین تصریح کرد: نظارت عام در دستگاه قضایی به عهده همه نیروهاست و به صورت خاص رؤسای کل نظارت عالیه در مجموعه‌ها را دارند و هر گونه علت یا عواملی که باعث تضییع حق شود با نگاه تیزبین مدیران مورد پیگیری قرار خواهد گرفت.

وی ساماندهی و نظارت اجرای احکام کیفری و مدنی را در دادگستری‌ها مهم تلقی کرد و بیان داشت: هر گونه تخلف، خطا و یا کوتاهی در اجرای احکام که محل نتیجه‌گیری تمامی تلاش‌ها در به ثمرنشینی پرونده محسوب می‌شود اثرات مخرب و در بسیاری موارد جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت و ضروری است مدیران بر این مجموعه نظارت کمی و کیفی لازم را داشته باشند.

وی یکی از اهداف امر نظارت را اصلاح و کشف استعدادهای مثبت و جلوگیری از بروز و ظهور استعدادهای منفی افراد اعلام و تصریح کرد: حفظ سلامت و مبرا کردن دستگاه قضایی و نظام مقدس جمهوری اسلامی از هر گونه تخلف وظیفه ذاتی ماست که رؤسای کل و مسؤولان ارزشیابی و حفاظت و اطلاعات دادگستری‌ها در خط مقدم این جبهه قرار دارند.

دادستان دادسرای انتظامی قضات در پایان از کاهش چشمگیر آسیب‌ها خبر داد و بیان داشت: در سال جدید سعی شده است با جامه عمل پوشاندن به منویات و سفارش‌های مقام معظم رهبری هم تشویق و هم تنبیه در اعمال نظارت‌ها به صورت جدی پیگیری شود و حفظ سلامت دستگاه قضایی در درجه اول اهمیت قرار گیرد.

گفتنی است در پایان این مراسم فرامرز نظافت به عنوان مسؤول واحد نظارت و ارزشیابی قضات استان و همچنین حجت‌الاسلام و حسین رضایی به عنوان نماینده دادسرای انتظامی در امور نظارت و ارزشیابی قضات با اعطای حکم از سوی دادستان انتظامی قضات معرفی و از زحمات ابراهیم محمدی تقدیر به عمل آمد.

 

انتهای پیام/م

 

روح عدالت‌خواهی دستگاه قضايي در صدور احكام متقن قضات است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.